a-Jays Five, dåligt ljud?

Permalänk
Inaktiv

a-Jays Five, dåligt ljud?

Beställde ett par a-Jays Five (det var ju billigt ) men blev extremt missnöjd med ljudet.
På telefonen (Samsung Galaxy S8) låter dom för jävligt. På datorn kunde jag få någorlunda vettigt ljud efter lite inställningar.

Kan det vara nåt fel på dom?

Permalänk
Medlem

Ptjaae, skulle du kunna vara lite mer precis i din förklaring?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla att du inte har lekt en massa med ljudinställningarna. Stäng av all equalizing och utgå sen från det. Testade dem på min kompis s8 och det lät bra, basen hade ett satans tryck i sig och resten lät också okej.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Kan ju också helt enkelt vara att du är van vid en viss standard på ljud, och dessa når inte upp till den.

Vad kostade dom under rean? 99kr? Precis som Beats är dom antagligen överprisade vid "normalpris", och inte heller värda ett köpt.

Jag själv kör iallafall vidare på mina lurar från Xiaomi. Sjukt bra ljud för priset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morotis:

Kolla att du inte har lekt en massa med ljudinställningarna. Stäng av all equalizing och utgå sen från det. Testade dem på min kompis s8 och det lät bra, basen hade ett satans tryck i sig och resten lät också okej.

Då lär det vara nåt fel, för det är väldigt dålig bas i dessa.

Permalänk
Inaktiv

Tagit kontakt med Jays pga ljudet och eftersom ena hörluren såg ut så här vid leverans

Permalänk
Avstängd

vad kan man förvänta sig för 199 kr?

Permalänk
Medlem

Justera ljudet med EQ i din telefons inställningar. Har samma hörluar och de har en fet bas ifall man höjer de lägre tonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Justera ljudet med EQ i din telefons inställningar. Har samma hörluar och de har en fet bas ifall man höjer de lägre tonerna.

haha för endast en fet bas gör ljudet så bra !!!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

vad kan man förvänta sig för 199 kr?

Ordinarie pris är 490

Skrivet av PlexGear:

Justera ljudet med EQ i din telefons inställningar. Har samma hörluar och de har en fet bas ifall man höjer de lägre tonerna.

Hjälpte inte, satte basen på max men det lät fesigt ändå.

Skrivet av Extrice:

haha för endast en fet bas gör ljudet så bra !!!!

Varför påstår du det?

Permalänk
Medlem

Har samlat på mig ett gäng, visst det är inget revolutionerande ljudmässigt men så usla är dom inte. Tycker det låter helt okej, 500:- är absolut ett rimligt pris.

Dina är trasiga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wille61:

Har samlat på mig ett gäng, visst det är inget revolutionerande ljudmässigt men så usla är dom inte. Tycker det låter helt okej, 500:- är absolut ett rimligt pris.

Dina är trasiga.

Jupp, varit kontakt med Jays idag och dom ska skicka ut ett par nya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Ordinarie pris är 490

Hjälpte inte, satte basen på max men det lät fesigt ändå.

Varför påstår du det?

199 kr kostar den, https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2175597

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

Lässvårigheter? ORDINARIE PRIS

EDIT: När dom var nya kostade dom 800 spänn, haha

Permalänk
Medlem

Recensionerna ser ju inte lysande ut för de där lurarna, speciellt för ett par billiga lurar som säljs till "fyndpris". Hade nog inte förväntat mig storverk direkt.