Bygga ihop något smart för 3D-modellering/Streaming/Gaming. Går det under 20k?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2018

Bygga ihop något smart för 3D-modellering/Streaming/Gaming. Går det under 20k?

Jag undrar om det går att bygga ihop något, helst i miniITX/ITX-format (typ: BITFENIX MINI-ITX) som jag kan använda när jag måste ta med mig jobbet hem (jobbar med 3D-modellering och samordning), men också ha jävligt kul med? Med kul menar jag gaming, streaming och fotoredigering osv.
Självklart kristallklart och laggfritt.
Allt till en prislapp <20k? Om inte, hur mycket?

Om ni är riktigt hängivna i era svar får ni gärna komma med förslag på komponenter.
Ååguud vad kul detta kan bli!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

jo men visst går det. ta en titt på nya ryzen 2 cpuer tex... fin singecore performance för gaming och upp till 8 kärnor (16 trådar) som gör dem bra för renderingar, streaming osv. Para detta med säg ett 1070-1080 (om du orkar vänta så ta nvidias nya generation av GPUer som antagligen släpps om ett tag) och 16-32gb ram, lite SSD minne å ett nätagg på typ 600W så är du hemma.

lär hamna en liten bit under 20k om du hittar bra erbjudanden skulle jag vilja tro

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Cryorig h7 | Fractal Design define C