John "Totalbiscuit" Bain har lämnat oss

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

John "Totalbiscuit" Bain har lämnat oss

Läste precis att en av våran tids främsta (och härligt ironiska ) spelkritiker, John "Totalbiscuit" Bain har avlidigt
Efter att ha brottats med cancer sen 2014.

Kommer personligen sakna honom, då man nästan slaviskt följt alla
" WTF is... " videor och lyssnat på många av hans poddar.
Har man inte gjort det så tycker jag man bör göra det
Vila i frid.

Låter artikeln nedan stå för infon.

https://www.thesun.co.uk/news/6374197/totalbiscuit-dead-popul...

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 PC12800/1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2001

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

- i7 2600k @ 4.4GHz | GTX 1080 | Intel 320 120GB - Samsung EVO 850 500GB | 16GB RAM -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Uschdå, det var tråkiga nyheter.

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Vad snabbt det måste ha gått på slutet? Det var ju inte länge sedan han sa att han skulle trappa ner på vissa bitar av det han gör, men så smått fortsätta så länge han kunde.

Det är väl lite det som är så förrädiskt med cancer, att det kan gå utför väldigt fort. Vila i frid!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Vila i frid John. otaligt timmar som jag har lyssnat på dig.
kommer att sakna dig.

Verkligen en unik karaktär som inte går att ersätta. Världen kommer att bli lite tråkigare utan han.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Ledsen om offtopic, men dom flesta jag känt som haft terminaldiagnoser har i slutskedet hållit detta för sig själva och sin absolut närmsta krets.
Detta då dom ändå velat ”fortsätta” ”utåt” istället för att hamna i något dystert slutskede sista tiden.

Men kan ju som nån annan sa varit oväntat fort också.

Det tråkigaste jag varit med om var en vän till familjen som sa han hade 2 år, det var 2 månader. Men antar han ville ha sina månader relativt ifred, istället för att ”alla” skulle ligga på om att hinna ses osv...

Tråkigt hur som helst, men detta visar på hur livet är. Alla kan drabbas

OBS! Mina inlägg ska, där applicerbart, ses som mer allmänt filosoferande och avspeglar långt ifrån alltid min personliga åsikt i frågan.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

Jag har aldrig följt eller föredragit hans videos/streams, dock förstår jag vilken viktig komponent han varit i spelvärlden och framförallt för hans nära och kära.
Jag hoppas han får vila i frid

Cancer är alltid hemskt, oavsett vem det drabbar så mina tankar går ut till hans familj och vänner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Gud vad tråkigt!
Älskar många av hans videor.
Vila i frid!

CHASSI: R5 vit - CPU: I5-6600K - MB: ASUS Z170E - RAM: 16 Crucial Ballistix 16GB - GPU: ASUS STRIX 1070 ROG - CPU'Cooler: X61 Kraken

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Mina tankar går till Gemma och familj.

Alltid tråkigt när någon går bort, just TotalBiscuit var involverad i mitt återtåg i datorvärlden och har helt klart påverkat vilka spel jag köpt eller testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Farthinder:

Läste precis att en av våran tids främsta (och härligt ironiska ) spelkritiker, John "Totalbiscuit" Bain har avlidigt
Efter att ha brottats med cancer sen 2014.

Kommer personligen sakna honom, då man nästan slaviskt följt alla
" WTF is... " videor och lyssnat på många av hans poddar.
Har man inte gjort det så tycker jag man bör göra det
Vila i frid.

Låter artikeln nedan stå för infon.

https://www.thesun.co.uk/news/6374197/totalbiscuit-dead-popul...

Va? Nej! Fyfan vad tråkigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Mycket tråkigt och en sann förlust för spelvärlden. Så tragiskt med människor som dör alltför unga.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Vad ska man säga som inte redan har blivit sagt? Vi förlorar konstant fantastiska människor, och TB är inget undantag. Hans påverkan på indiescenen ska inte underskattas, och spel som Warframe har i princip hela dess existens att tacka honom för.

Jag har honom att tacka för genomtänkta köp och min mer kritiska syn på spel. Han försökte verkligen att påverka spelindustrin till det bättre. Han lämnar ett gigantiskt hål i industrin som blir nästintill omöjligt att fylla.

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Custom Loop | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: EVGA Geforce GTX 980Ti SC+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Hörlur: Audio Technica M50x | Case: Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Detta kom som en chock för mig, lyssnat och sett honom mycket genom åren. Sevärd video om Totalbiscuit och hans Stage-4 cancer;
https://www.youtube.com/watch?v=Ozb2r7c0hxA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Jonny Myran:

Mycket tråkigt och en sann förlust för spelvärlden. Så tragiskt med människor som dör alltför unga.

Sjukt tragiskt... inser nu att jag är lika gammal nu som han var när jag började följa honom. Cancer fy fan vilken skit..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Helvete vad tråkigt.. en av få Youtubers jag följt i så pass många år och diggat. Vila i frid.

Asus Maximus IV Gene Z77 | Intel 2500K | GTX 980 Ti 6GB + H2O | Corsair 32Gb 1600Mhz | A-Data 120gb x2 Raid0 | Temjin TJ08B-E | Corsair AX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Mar 2008

Fy vad tråkigt.

En av de första youtubers som jag prenumererade på.
Många intressanta/bra videos som han har laddat upp.

R.I.P

CPU: AMD R7 1700 | RAM: Corsair Vengeance lpx 2666 Mhz 16 GB DDR4 | Moderkort: Asus PRIME B350-PLUS | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GHL edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Western digital Blue 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Schluug:

Tråkigt!

Precis så jag kände också, och kan relatera till det. kommer bli tomt utan han.

Skrivet av fritiofsson:

Vila i frid John. otaligt timmar som jag har lyssnat på dig.
kommer att sakna dig.

Verkligen en unik karaktär som inte går att ersätta. Världen kommer att bli lite tråkigare utan han.

Det kommer den

Skrivet av BasseBaba:

Ledsen om offtopic, men dom flesta jag känt som haft terminaldiagnoser har i slutskedet hållit detta för sig själva och sin absolut närmsta krets.
Detta då dom ändå velat ”fortsätta” ”utåt” istället för att hamna i något dystert slutskede sista tiden.

Men kan ju som nån annan sa varit oväntat fort också.

Det tråkigaste jag varit med om var en vän till familjen som sa han hade 2 år, det var 2 månader. Men antar han ville ha sina månader relativt ifred, istället för att ”alla” skulle ligga på om att hinna ses osv...

Tråkigt hur som helst, men detta visar på hur livet är. Alla kan drabbas

Har varit med om det ett par gånger jag också, så har en rätt stor respekt och förståelse för det.

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 PC12800/1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Fan. Kommer saknas.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Väldigt tråkigt. Följde honom, han kommer bli saknad.

Ju äldre man blir desto fler faller ifrån, oftast av cancer, även i yngre år. Börjar bli svårt att värja sig för de tråkiga tankarna nu.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Apr 2008

En förlust för branchen och alla som älskade hans approach till spelkritik.. minst sagt.

Datorskrälle: Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5650 Hexacore HT @ 4.4Ghz, 24 GB Hyper X DDR3, 2x EVGA GTX 1070 FTW, 2x Samsung 850 Pro SSD + Samsung 860 EVO, 3x HGST 7200RPM 3TB, Corsair HX520.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

usch fy fan Han kämpade in i det sista. Vila i frid

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Fan

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Han kämpade väldigt hårt för att bli av med cancern och mer än en gång trodde han att det lyckats, tragiskt att det ändå inte räckte. Jag kommer att minnas allt gott han gjort för StarCraft.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Han var en av de bättre kritikerna.

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/bench/kf0pzs/1
Radeon Vega64.
OLD""Socket 2011: Gigabyte GA-X79-UD3, intel 3820 3,6 ghz
Radeon Sapphire 7970 OC.""

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002

Mycket tråkigt. Han var en kul fläkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Sep 2009

@BasseBaba: John var med i H3-podcast i oktober och då -verkade- han må relativt bra, han överlevde lite längre än vad läkarna gav honom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Han gjorde riktigt bra inslag om world of warcraft i början av WoW, såg allt han gjorde

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Väldigt sorgligt. En bra och rolig person som även höjde rösten mot många dumheter som förekom tycker jag. Han kommer att lämna ett stort tomrum efter sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

R.I.P John.B

Slutade dock följa hans flöde efter det att sjukdomen kom tillbaka och bitterheten tog över.

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H @120Hz | Nvidia GTX 1080 FE | Random RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Vila i fred! Hoppas han fick en smärtfri bortgång och att hans nära och kära får sörja ifred.

i7-4770K@4,4GHZ| Asus Z97-A| Asus GTX1070@2,1GHZ/2,1GHZ|24GB 2,4GHZ RAM| Corsair RM750X| FD Meshify| Dark Pro 4| Morpheus 360W (GPU-kylare)| Win 10 Pro|