Fredagspanelen 156: Nvidia Turing i sommar och Battlefield V avtäckt

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 156: Nvidia Turing i sommar och Battlefield V avtäckt

Jonas och Kenneth känner pressen från en eventuell lansering av Nvidias nya grafikkort nu i sommar samtidigt som de måste diskutera avtäckandet av DICE nya Battlefield-titel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att Nvidia hade tänkt släppa kort i Feb/Mars, men minnesbrist + gamla kort säljer fortfarande som smör i solsken så är det framflyttat ?? Med tanke på konstig månad för släpp av flaggskepp.

Permalänk
Medlem

Måste försvara Oneplus här, har haft 1:an, X:en, två st 2:or och har nu 5:an, Oslagbara. Minns att den första hade lite problem med täckningen men det kan ha varit ett dåligt exemplar bara. Om man kör Android finns det egentligen ingen anledning att inte välja OnePlus. Jag är iaf supernöjd har haft Samsung galaxy 2 och 4 och en LG innan och det är natt och dag mellan de där bloatware-märkena och en OnePlus-lur som i princip är ren Android. Säger man att OnePlus är en "konstig" telefon så vet man inte vad man pratar om. Jag har haft en LG telefon som sög och krånglade men jag tror givetvis inte att alla LG telefoner är så...

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Benizakura83: Hur problemtyngda upplevelser man haft med Oneplus varierar så klart, vissa stöter på måndagsexemplar och en uppsjö buggar, andra är tämligen förskonade från det. Just Oneplus 2 hade en hel del problem med mjukvaran, allt från buggar till systemuppdateringar som snudd på gjorde telefonen obrukbar. Det har undan för undan blivit bättre, Oneplus 3T var bra men hade en del buggar. Oneplus 5 var ännu bättre och hade färre buggar, men ändock en del buggar. Det var först med Oneplus 5T jag upplevde telefonen som mer eller mindre problemfri från de större bekymren, och nu med Oneplus 6 har de fått fram min favorittelefon på marknaden. Så de har helt klart förbättrats något enormt under åren, men de tidiga modellerna hade definitivt en radda bekymmer.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Jag tycker Fredagspanelen funkar utmärkt!

Visa signatur

Min burk:Asus Z170 pro gaming, 7700K@4,6, Hyper 212 Evo, 2x8GB Crucial Ballistix Sport ,Asus GTX 1060 Strix 3GB, SSD Intel 180GB, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem

Emil och Jonas var grejen, helt enkelt. De fungerade oerhört bra tillsammans. Absolut inget ont om övriga deltagare men det var ju Jonas och Emil som var grejen. Fall inte för frestelsen att börja förändra ett vinnande koncept: Det är många som gjort detta och då har allt börjat falla samman. Se bara på Svenska Akademin vilken har fungerat finfint i många hundratals år. Så börjar man införa "moderna förändringar" och det gick ju bra.

Fall heller inte för PK-frestelsen "positiv särbehandling" eller "kvotering". Det går precis så illa som det gjort för Svenska Akademin med många.

Live-grejen är även den en förändring som inte varit positiv. Istället för att ha en schysst schargong och snacka på, Jonas och Emil emellan, tappar ni nu totalt fokus och står och säger "emmmmm" och tittar ner i laptops.

My 3 cents...

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv

Priset på nya GTX lär inte stiga nämnvärt om det styrs av efterfrågan från de som håller på med mining där GTX-korten blir utskåpade rätt rejält av AMD som det verkar och har en bra kvar innan de hamnar på ens på samma nivå och som det ser ut är det väl just mining som har skruvat upp priset på grafikkorten.

mao Turing måste prestera runt 50% bättre än GTX 10xx i mining gissar jag om det ska finnas någon möjlighet att skruva upp priset ytterligare. https://www.tomshardware.com/reviews/best-gpus-crypto-mining,...