Vad är detta för lock? (Bil, motor)

Permalänk
Medlem

Vad är detta för lock? (Bil, motor)

Hej. Öppnade motorhuven och såg ett gult lock ligga löst. Är det någon som vet vart detta lock ska sitta? Det luktar inget om locket och det är inga spår av olja på det heller. Mekonomen hade ingen aning. Bilen är en Seat Ibiza om det hjälper :).

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det inte har gängor så undrar jag om det verkligen är ett lock, och om det ens tillhör bilen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det skulle ju kunna vara från något annat än bilen tex en dunk eller liknande.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Med tanke på att det inte har gängor så undrar jag om det verkligen är ett lock, och om det ens tillhör bilen.

Skrivet av Litenskit:

Det skulle ju kunna vara från något annat än bilen tex en dunk eller liknande.

Det kanske är verkstaden som glömt kvar lite skräp när dom bytta turbo för snart ett år sedan. Konstigt att jag inte sett "locket" förens nu dock.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det kanske är verkstaden som glömt kvar lite skräp när dom bytta turbo för snart ett år sedan. Konstigt att jag inte sett "locket" förens nu dock.

BINGO!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det är ett täcklock från tillverkaren av delen den kommer ifrån. Sitter på så att det inte kommer in damm och smuts in i delen under lagring. T.ex de här röda på en turbo: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ4IKzSn...

Kan säkert ha legat på någon täckkåpa av misstag under motor.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:
Skrivet av Flygman:

Det är ett täcklock från tillverkaren av delen den kommer ifrån. Sitter på så att det inte kommer in damm och smuts in i delen under lagring. T.ex de här röda på en turbo: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ4IKzSn...

Kan säkert ha legat på någon täckkåpa av misstag under motor.

Då var detta mysteriet löst. Tack

Visa signatur

Citera för svar.