Internet fungerar i intervaller vid särskilda tillfällen

Permalänk
Medlem

Internet fungerar i intervaller vid särskilda tillfällen

Hej.

Mitt problem -
Internet fungerar i korta intervaller sju dagar i veckan efter klockan tio eller elva (olika varje gång) men ALLTID mellan 22-24.
Efter ca 20-30 minuter av konstant strul så lägger det ned helt.
Innan klockan tio på kvällen upplever jag inga problem.

Min anslutning -
Bott i en bostadsrätt där internet (100/100) ska ingå via teknikbyrån, fungerat felfritt sedan jag flyttade in i januari fram tom slutet av april månad.

Beprövade åtgärder
- När det uppstår har jag prövat koppla bort routern helt och dragit kabeln direkt från väggen in i datorn. Ingen förbättring.
- Ringt kundtjänsten tre olika gånger dessa åtgärder har dom tagit/bett mig göra.
- Bett mig pröva utan router.
- Lägga till mig som en ny anslutning i avtalet istället för föregående innehavare i bostadsrätten.
- En handläggare kopplade mig till sig själv 3 gånger.

Samtliga åtgärder utan resultat, dok var nummer tre förhållandevis lovande.

Snälla! All hjälp är uppskattad. Jag som är en riktig speltorsk vill jag gärna hinna med lite CS, Poe, OSRS, Wow mm i helgen!
Om ni inte vet en direkt åtgärd jag kan vidta kanske ni eventuellt vet vad jag ska säga till dom på felanmälan för att dom ska lösa detta.

//F

Permalänk
Vila i frid

Ta fram lite statistik från pingplotter till t.ex. 149.202.57.159 och skicka till din support.

Permalänk
Medlem

@Exazz: Kolla om du ligger på publikt eller privat (bakom CG Nat) ip nummer.
Enklast kollar du detta genom att surfa in på en sida som visar ditt ip, t.ex. http://www.minip.nu/
Om den sidan visar samma ip som ditt WAN ip i routern har du publikt (vilket är bra) om det är olika ip har du privat vilket kan ställa till olika problem.
Har du privat så kontakta din isp och be om att du läggs över på ett publikt ip.