Permalänk
Medlem

Keyboard + Mus (Cooler Master MasterKeys)

Vad säger ni om detta keyboard? Av vad jag har läst så ska det vara ett bra paket.

https://www.komplett.se/product/897276/gaming/gamingmoss-tang...

Permalänk
Inaktiv

@JGJG:
Vad är din fråga?
Informationen det gett ger oss ingen möjlighet att svara.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet är säkert okej, men musen lär inte vara någonting att hurra för. Tänk efter innan du köper. Hur bra tror du att ett tangentbord OCH mus för 399kr är? Där en del av budgeten gått till saker som RGB-belysning.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Tangentbordet är säkert okej, men musen lär inte vara någonting att hurra för. Tänk efter innan du köper. Hur bra tror du att ett tangentbord OCH mus för 399kr är? Där en del av budgeten gått till saker som RGB-belysning.

Hur mycket måste man betala för en bra kombination?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JGJG:

Hur mycket måste man betala för en bra kombination?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett vettigt tangentbord kostar nog åtminstone 700-800kr, och en mus i alla fall 400kr om det är reducerat pris. Jag köpte min G403 för 399kr.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Förvånansvärt vettig kombo för priset.

@JGJG: Tja.

Jag köpte just det combopacket när jag själv byggde en ny pc för första gången för ca 2 år sedan. Jag blev fruktansvärt imponerad av hur najs kvalité både tangentbordet och musen var. Jag skulle bara köra med den kombon tills jag hittade någon fet mus & tangentbord som jag kände att jag ville lägga lite pengar på.

Musen är skönt utformad, och svarar bra i rörelserna på alla ytor, men det finns två saker jag inte gillar, första är att det bara finns 2 "extra" programmerbara knappar, det är de två knapparna på insidan. Det andra är riktigt jäkla störande, speciellt i pang pang spel, höger & vänster knapp känns inte så stabila i vissa lägen, speciellt inte om man siktar med höger & skjuter med vänster så kan dom haka i varandra & då ej registrera skottet/n. Det händer mig ofta när det är mycket action samtidigt då man har en tendens att trycka lite hårdare än vanligt. Annars inte mycket att klaga på!

Tangentbordet funkar riktigt bra att både skriva på & spela med. Det hörs lite i högsta laget bara & det är nog det enda negativa jag har att säga om det.

Om någon undrar om RGB belysningen så gör det sitt jobb, varken mer lr mindre.
Det var smidigt att knappa sig fram till rätt färg & läge utan att ens fundera på att läsa i instruktionerna.

Det jag ville komma fram till är att nu 2 år senare så är det bara en ny mus jag tänker på att jag måste införskaffa mig snart, tangentbordet är så najs att använda så det är ingen panik med att byta ut det alls.

Mvh/Jakop

Visa signatur

MSI Z170A Krait Gaming 3X
i7-6700K
Ballistix Sport LT 2400 LT/s 16GB DDR4
ROG-Strix OC GTX 1080 8GB DDR5,
Intel SSD6 M.2 128GB, CrucialMX500 250GB SSD, CrucialBX500 580GB

Permalänk
Expertgissare

Det viktigast är att musen är skön!

Ja det gäller ju även tangentbordet så klart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av MalignantWraith:

@JGJG: Tja.

Jag köpte just det combopacket när jag själv byggde en ny pc för första gången för ca 2 år sedan. Jag blev fruktansvärt imponerad av hur najs kvalité både tangentbordet och musen var. Jag skulle bara köra med den kombon tills jag hittade någon fet mus & tangentbord som jag kände att jag ville lägga lite pengar på.

Musen är skönt utformad, och svarar bra i rörelserna på alla ytor, men det finns två saker jag inte gillar, första är att det bara finns 2 "extra" programmerbara knappar, det är de två knapparna på insidan. Det andra är riktigt jäkla störande, speciellt i pang pang spel, höger & vänster knapp känns inte så stabila i vissa lägen, speciellt inte om man siktar med höger & skjuter med vänster så kan dom haka i varandra & då ej registrera skottet/n. Det händer mig ofta när det är mycket action samtidigt då man har en tendens att trycka lite hårdare än vanligt. Annars inte mycket att klaga på!

Tangentbordet funkar riktigt bra att både skriva på & spela med. Det hörs lite i högsta laget bara & det är nog det enda negativa jag har att säga om det.

Om någon undrar om RGB belysningen så gör det sitt jobb, varken mer lr mindre.
Det var smidigt att knappa sig fram till rätt färg & läge utan att ens fundera på att läsa i instruktionerna.

Det jag ville komma fram till är att nu 2 år senare så är det bara en ny mus jag tänker på att jag måste införskaffa mig snart, tangentbordet är så najs att använda så det är ingen panik med att byta ut det alls.

Mvh/Jakop

Tjaa!

Jag kör fortfarande med kombon. Nu sista dagarna har scroll-hjulet börjat gnissla när man scrollar ner(mot sig).

Så utbytet ligger nära nu. Fortfarande inga problem med tangentbordet så det är ju najs.

Hejhopp, mvh/Jakop

Visa signatur

MSI Z170A Krait Gaming 3X
i7-6700K
Ballistix Sport LT 2400 LT/s 16GB DDR4
ROG-Strix OC GTX 1080 8GB DDR5,
Intel SSD6 M.2 128GB, CrucialMX500 250GB SSD, CrucialBX500 580GB