HP, windows 7) Kan inte göra factory reset

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

HP, windows 7) Kan inte göra factory reset

Jag hittade man kan göra factory reset i windows 7
https://www.youtube.com/watch?v=RA1LSmLwEfI
https://www.youtube.com/watch?v=6_rQG25PU-E

Control Panel - System and Security - Backup and Restore - Recover system settings or your computer - advanced recovery methods. Sen man bara trycker på Return your computer to factory condition. I videon man gör factory reset utan usb eller skiva

Men, min dator visar Installera om Windows (kräver installationsskiva för Windows) istället factory reset. Varför? Hur ändrar man det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Bästa är väl att du skapar dig en USB sticka, brukar finnas funktioner för det i HP programvaran.
Boota på den och installera om allt.

Det hela beror lite på hur HP valt att göra med restorepartitioner och restorescenarion.
Vissa såsom Acer i demonstrationen verkar ju har valt att göra det såsom MS vill.

HP, beroende på modell, har kanske valt en annan väg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016
Skrivet av reverend benny:

Bästa är väl att du skapar dig en USB sticka, brukar finnas funktioner för det i HP programvaran.
Boota på den och installera om allt.

Det hela beror lite på hur HP valt att göra med restorepartitioner och restorescenarion.
Vissa såsom Acer i demonstrationen verkar ju har valt att göra det såsom MS vill.

HP, beroende på modell, har kanske valt en annan väg.

Hej
Jag vet man kan använda en USB. Jag har ingen USB men jag har en 2TB hard drive och windows7 iso är installerat in.
Jag har läst många artiklar, videor från google och youtube men ingenting hjälpte mig.
Problem är, min HP laptop BIOS har inte lika GUI och jag inte kunde följa dem.

Tryckte F10 för att gå till BIOS inställningar. Ändrade Legacy Boot Order ordning.(USB hard drive som först) men händer ingenting.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Har du pratat med HP supporten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016
Skrivet av reverend benny:

Har du pratat med HP supporten?

Nej.
Men den är dator som jag köpte från gymnasiet förra år. Kanske jag måste prata med data support i skolan först..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

Det tror jag inte, du har köpt en märkesdator och då bör ju support ingå.
Slå HP support en signal eller chatta med dom så kan dom säkert hjälpa dig.
Har serienummer och modellnummer redo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016
Skrivet av reverend benny:

Det tror jag inte, du har köpt en märkesdator och då bör ju support ingå.
Slå HP support en signal eller chatta med dom så kan dom säkert hjälpa dig.
Har serienummer och modellnummer redo.

Jag har laddat ned hp support program men de svarar inte på helgen ..