SweClockers Meet & Geek i Gävle 2018!

Permalänk
Proffsmoddare

Satte mig på Bishops för en före maten öl. Komsi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Querth Det är bara att komma förbi! Du borde hinna med quizen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av moreempty:

funderar hårt på att sätta mig i bilen från stockholm nu... lite långt, lite jobbigt att inte kunna köra hem efter ölen och maten.. hum..

när är stockholms pubben? och.. föranmälan.. missade nog det.

Om du känner för det kan du dyka in! Kan dock inte lova att du hinner med quiz.

@JonasT hälsar!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Ingen som stremar pubträffen IRL? vore ju lite kul

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon910:

Ingen som stremar pubträffen IRL? vore ju lite kul

Tyvärr inte! Kan nog bli svårt för den här typen av mer lättsamma träffar, men det kommer ett galleri.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Ha så kul ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Avstängd

Hoppas ni har tråkigt.

Permalänk
Relik 📜

Tack för ikväll, alla! Nu väntar säng. Mmm.. Säng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig kväll. Jag ser redan fram till nästa gången.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Tack för en riktigt riktigt trevlig kväll! Gör jättegärna om det. Riktigt härligt gäng allihopa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är någon vaken i Gävle? Parkeringshuset som min bil står i, är tydligen låst till kl 06. @jacob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem

@dreijer @obbeluff ni har pm om ni inte sett det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

@dreijer @obbeluff ni har pm om ni inte sett det

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det var tråkigt att man missade detta.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Ah, äntligen hemma. Tackar samtliga för en trevlig kväll! Ett utmärkt initiativ av Jacob.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ah, äntligen hemma. Tackar samtliga för en trevlig kväll! Ett utmärkt initiativ av Jacob.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att du hem till slut, ser även att Jacob kontaktade dig också, så förmodar att du inte behövde sitta ute vänta fram till 06.

Instämmer, tack för en sjukt trevlig kväll allihopa!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Tack för igår 😊. Grymt kul att träffa alla

Blev det någon efterfest?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Galleri? Hade varit skoj!

Permalänk
Testpilot

Vill tacka alla för en trevlig kväll, detta lär göras om någon gång framöver!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Tack så mycket för igår, roligt att få träffa er alla! Bra uppstyrt @jacob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Entusiast

Riktigt skoj! Trevligt att sitta ner med lite fellow nerds och prata dator-relaterade saker och spel

Permalänk
Datavetare

Tack alla för en trevlig kväll.

Extra stort tack till @andra94 för en exemplarisk transport till Sandviken.

Hoppas du och @Zcenicx uppskattade lite nattlig sightseeing förbi Sveriges näst största industriområde och en av bandyns katedraler

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Tack för igår allihopa! Hade grymt kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Tack för en riktigt trevlig kväll allihopa ❤ speciellt tack till @jacob som gjorde kvällen så bra 👍😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Yoshman:

Tack alla för en trevlig kväll.

Extra stort tack till @andra94 för en exemplarisk transport till Sandviken.

Hoppas du och @Zcenicx uppskattade lite nattlig sightseeing förbi Sveriges näst största industriområde och en av bandyns katedraler

Inga problem , får tacka så enormt för det trevliga sällskapet o touren , fast resan dit var nog roligare då vi fick se en permobil åka på fel sida av vägen, med en brädlapp bakpå som var utåtriktat så folk var tvugna o väja extra mycket xD <3

Skrivet av Xyborg:

Tack för igår allihopa! Hade grymt kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag också Tackar så hemskt mycket!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Pics or it didn't happen! (inte alls lite avundsjuk att man bor i norr)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

Instämmer med övriga i tråden att det var en mycket trevlig kväll med många härligt "nördar" att diskutera allt mellan himmel och jord med. Tyvärr hann jag knapp prata med 1/5 av alla som var där då jag var tvungen att avvika relativt tidigt. Men med löften från @Jacob om fler framtida pub-träffar så misströstar jag icke!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Relik 📜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Wow. Jag har fortfarande svårt att tro hur lyckat det här blev.

Jag hade räknat med att få ihop 10-15 personer, men vi blev ju tillslut 31 bekräftade deltagare (varav endast 1 uteblev!). Flera av er reste långt för detta, från Örebro och Västerås i söder till Ånge och Österstund i norr. Tror inte vi hade en tyst stund på hela kvällen, med undantag för när jag högljutt behövde bryta in och få allas uppmärksamhet. Idag låter det som jag skrikit mig in i målbrottet.

Att hitta ett ställe som ville ta emot ett så här stort sällskap var utmanande, men med facit i hand var det där hörnet vi fick på La Mancha perfekt. Jag pratade med ägaren efter att han artigt slängde ut oss tre kvart efter stängning. Vill vi göra om det här med plats för 40, 50, 60 personer kan han skärma av halva restaurangen och dedicera andra entrén helt till oss.

Det här var bara den första medlemsträffen jag drar i och det är definitivt inte den sista i Gävle. Men innan dess ska vi Gävle-bor inte glömma bort vad som blev sagt igår om att försöka ses igen. Jag röstar på Interpool och biljard. Jag minns alla ansikten men inte användarnamn, så släng gärna iväg ett PM om ni känner er träffade så kikar vi på saken!

Tack allihop för att ni hjälpte till att göra en superkväll! <3

@Corsair Johan @Zpnk @sitrus @tsc @obbeluff @Guybrush82 @PeanutPowerz @Yoshman @Yatagarasu @roxkz @Callezzon @Xyborg @Nor3ll @Micke2013-07-24 @jcee1993 @Lojne @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Dreijer @Wasted Hobbit @G3K @ixthys @Zcenicx

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Lorault @Utrymningsplan Här kommer ett galleri! Tyvärr bara två bilder, som värd hann jag knappt ta några under kvällen. Men mina vapendragare har lovat bidra med fler under dagen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner