Fallout 76 är Bethesdas nya spel

Permalänk
Lego Master

@Mr.Toolbox: Ja, dels det. Men också att man inte är säker när man läser terminalerna längre, där mycket av storyn förmedlas. Jättekonstigt designval.

Jag fattar ju att man "på riktigt" inte är bortkopplad från verkligheten när man läser på den dator, men å andra sidan random-spawnar inte fiender bakom en bara för nån annan kommer in i samma rum...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

3/10 från AngryJoe. Ajaj. Det ser inte bra ut. Bäst att hålla i pengarna ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

3/10 från AngryJoe. Ajaj. Det ser inte bra ut. Bäst att hålla i pengarna ett tag till.

https://www.youtube.com/watch?v=SjrDbSgB9IU

Dom halverade priset i Usa från 60 till 30 dollar ganska snabbt, inget säger flopp mer än en halvering på priset så snabbt. Förhoppningsvis sänks priset här också till 300ish kr.

Permalänk
Lego Master

Jag tror problemet är att de valde att göra detta som ett Fallout-spel. Konceptet i sig tror jag kunde funka bra, men folk har så mycket förutfattade meningar om hur man vill spela just Fallout att den kombinationen nog var dömd på förhand, tyvärr. En ny franchise hade varit en bättre setting, alternativt nån reboot som ingen spelat som FPS/RPG tidigare.

Ohwell, done is done. Jag tror inte Bethesda ger sig på det här igen, åtminstone inte med en känd franchise...

Däremot har jag fortfarande rätt kul i F76, om jag bortser från suget att spela Fallout 4 istället ibland.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tror problemet är att de valde att göra detta som ett Fallout-spel.

Jag tror också att problemet ligger här och i utvecklares vilja att göra alla till lags och försöka få en så bred marknad som möjligt. Just nu är ju multiplayer-spel oerhört populärt och då väljer man att inrikta sig på den marknaden med ett franchise som kanske inte lämpar sig eller som är svår att överföra. Mellan Fallout 1 och Fallout 4 gick spelserien igenom stora förändringar men i grunden var det välgjorda och djupa singleplayerspel. Det kan vara mycket svårt att överföra det till något annat koncept och därför bör man kanske välja ett annat speluniversum.

Det är tråkigt när man gör så men det finns ju "goda" anledningar till det, tidspress, ekonomi och så vidare.

76 har ju fått ganska dålig kritik överlag, vilket tyvärr var väntat av många (mig själv inkluderad) men samtidigt är det trevligt att man vågade satsa på något annat.

Jag tror inte heller att det var ett MMO som efterfrågades under de senaste 20 åren när fansen sade "vi vill ha multiplayer i Fallout" utan PvE-coop. Borderlands, Left 4 Dead, Payday med flera har visat att det är ett mycket populärt spelkoncept, inte minst i antalet spelade timmar bland alla spelare.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Keeper of Traditions

Bethesda beskriver vägen framåt och vad de närmsta patcherna innehåller:
https://fallout.bethesda.net/article/6OWNNxTBMAsMmIwGOs8U8/fa...

En ökad stash limit nästa vecka, extremt välbehövligt men inte tillräcklig ökning, tyvärr.
Push-to-Talk, 21:9 resolution support och Field of View kommer veckan efter.

Allt borde ha varit implementerat vid release efter allt tjat under betan, men bättre sent än aldrig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Lite upplevelser från spelet:

Jag (lvl 30 typ) var på väg över en bergskedja mot öst, ser att något slags stugområde längre fram i skogen. Vats:ar och ser en en sexbent varelse bakom ett träd…
Häver ihjäl denna radscorpion (typ lvl 47) först med sniper rifle på avstånd och slutligen med ett gäng svärmar från hagelbössan, kusten verkar klar och jag går in i området. Stungen och snurrig.

Noterar ytterligare en radscorpion med lvl 58 innan jag hinner fram till första stugan, lyckas sprinta in i en av stugorna och stänger dörren. Tack o lov var stugan tom på ondsinta varelser!
Lvl 58 skorpionen bevakar dörrens utsida till och från, men jag lägger ut två minor genom fönstret och den ondsinta varelsen trampar till slut på dem.
Men jag har bara två minor… Ställer mig och hoppar innanför fönstret så att den skall komma fram igen och så fort radscorpion dyker upp ur gruset så hinner jag fyra av ett par-tre hagelsvärmar genom fönstret.
Och så fortsätter det ett tag tills fanstyget är dött. Puh!

Smyger till nästa stuga, utanför står en power armor med bara en arm på chassit. Lootar lite småtrams, smyger till tredje stugan.
Dags för nästa radscorpion, ”bara” lvl 50 men jag upplever den som snabbare och den vill inte närma sig huset så hagelbrakaren biter inte tillräckligt bra.
Plockar fram Lever Action Rifle och sakta men säkert prickskjuter jag ner den (när den behagar dyga upp i skottfältet genom fönstret) till hälften.

Skorpionen gräver ner sig och kryper under huset, men dess stjärt sticker upp mitt i stugan..!
Plockar fram hagelbraket och avslutar den ondsinta varelsens liv utan att själv få någon pulshöjning, utan snarare skrattandes.

Smyger sen bort från stugområdet, ser plötsligt en annan lvl 89-spelare som skuttar förbi på vägen iförd clowndräkt och med Gauss Rifle som vinkar HEJ till mig.
Ha ha, en trevlig knasboll 😊

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

har svårt att ta mig fram till mainquests, hittar sjukt mycket annat på vägen. är livrädd för allt och överlever knappt haha (har endast spelat lite f4 innan)

edit: måste dock säga att spelet ser ganska dåligt ut. kör 1080p blandat high/medium med 40-90 fps.

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Skrivet av Tonasty4u:

har svårt att ta mig fram till mainquests, hittar sjukt mycket annat på vägen. är livrädd för allt och överlever knappt haha (har endast spelat lite f4 innan)

edit: måste dock säga att spelet ser ganska dåligt ut. kör 1080p blandat high/medium med 40-90 fps.

Haha, det låter som jag.
Men, jag har kommit en bit på vägen nu. Fortfarande inte så mycket main quests, men en hel del sido-quests.
Har också bara spelat lite F4 innan...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Lego Master

Jag har börjat spela Fallout 4 igen istället. Stabilare, roligare och generellt bättre.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kamelen i Australien har en klockren analys av 76:an

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Förra veckan lossnade det. Fick äntligen tag på en combat shotgun med explosive effect samt +30% damage to scorched i Fallout 76 efter att ha slaktat ghouls vid golfklubben ett antal gånger. Köpte även mutationerna Marsupial och Speed Demon då jag hade 10,000 caps. Hittade även mod för Jetpack till X-01 i Watoga så då köper man den och börjar samla skrot för att bygga denna power armor inkl jetpack. Ska nu försöka mig på att nuke:a drottningen. Spelar solo och spelet är roligt att utforska, men den som funderar på att skaffa spelet kan vänta ytterligare nån månad eftersom det är lite trasigt stundtals.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Spelet är offline pga buggfixar och nerfs.

https://bethesda.net/community/topic/317557/fallout-76-mainte...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är den nya uppdateringen men nu så räknas inte "Bulk material" alls i hantverksmenyerna, fruktansvärt frustrerande, nu måste man ta ut bulk material och scrappa för att använda när jag lagar mina saker. Så i fält måste jag hitta en stash box för att kunna laga/bygga... Så där fick man för att man lagt massor av tid att jaga plast... slöseri med stash och plast... Tack televerket.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vet inte om det är den nya uppdateringen men nu så räknas inte "Bulk material" alls i hantverksmenyerna, fruktansvärt frustrerande, nu måste man ta ut bulk material och scrappa för att använda när jag lagar mina saker. Så i fält måste jag hitta en stash box för att kunna laga/bygga... Så där fick man för att man lagt massor av tid att jaga plast... slöseri med stash och plast... Tack televerket.

Ah, plast. Denna konstanta bristvara. Speciellt för den som vill göra egna hagelpatroner.
Varje spelsession består av ett besökt till skolan i Morgantown samt skolan i Watoga pga plastbehov.
Köpte två bulk med plast igår (för att handlaren i Whitesprings station hade det), minns inte om jag använde plasten men kommer att undersöka om bulk behöver läggas i stash för att kunna användas.

Annars så är min hagelbössa med explosive effect ordentligt nerfad nu, hade 526 i damage (kollade noggrant flera ggr) innan patchen. Efter patchen ligger damage på 230. Inte bra. Inte alls bra för mig som spelar själv utom vid Scorched Earth då drottningen skall besegras.

Får se om man orkar bygga om sina perks, kanske använda sniper rifle och stealth.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Fuskandet finns kvar i alla fall, är level 48 och kämpade med ett en stor hög level 50+ Super Mutants vid ett labb. In kommer en level 15 med full Mining Suit som hoppar typ 20m hopp upp i luften och slår ihjäl alla Super Mutans på några sekunder. Rör sig också vansinnigt fort och med typ oändlig AP .....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av the squonk:

Fuskandet finns kvar i alla fall, är level 48 och kämpade med ett en stor hög level 50+ Super Mutants vid ett labb. In kommer en level 15 med full Mining Suit som hoppar typ 20m hopp upp i luften och slår ihjäl alla Super Mutans på några sekunder. Rör sig också vansinnigt fort och med typ oändlig AP .....

Det var väl antagligen en melee-karaktär med marsupial-mutationen bara?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var väl antagligen en melee-karaktär med marsupial-mutationen bara?

Mycket möjligt, effektiv var den.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Excavator Power Armor har väl ett golv på lvl 25 om jag minns rätt. Sen har uppenbarligen denne person mutationerna Marsupial och Speed Demon, sannolikt även Twisted Muscles. Såna kan erhållas som gåva eller går att odla fram själv. Eller köpa dyrt. Luktar väl inte helt rent spel här, men men...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av som99:

Vet inte om det är den nya uppdateringen men nu så räknas inte "Bulk material" alls i hantverksmenyerna, fruktansvärt frustrerande, nu måste man ta ut bulk material och scrappa för att använda när jag lagar mina saker. Så i fält måste jag hitta en stash box för att kunna laga/bygga... Så där fick man för att man lagt massor av tid att jaga plast... slöseri med stash och plast... Tack televerket.

Är det detta du menar? Verkar vara en hot-fix på g.
https://www.reddit.com/r/fo76/comments/alie1l/hotfix_coming_f...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ah, plast. Denna konstanta bristvara. Speciellt för den som vill göra egna hagelpatroner.
Varje spelsession består av ett besökt till skolan i Morgantown samt skolan i Watoga pga plastbehov.
Köpte två bulk med plast igår (för att handlaren i Whitesprings station hade det), minns inte om jag använde plasten men kommer att undersöka om bulk behöver läggas i stash för att kunna användas.

Annars så är min hagelbössa med explosive effect ordentligt nerfad nu, hade 526 i damage (kollade noggrant flera ggr) innan patchen. Efter patchen ligger damage på 230. Inte bra. Inte alls bra för mig som spelar själv utom vid Scorched Earth då drottningen skall besegras.

Får se om man orkar bygga om sina perks, kanske använda sniper rifle och stealth.

Nerf av explosive~ märkte jag med av, väldigt frustrerande med Bulk i stash men verkar vara adresserat iallafall

Jag hade en go annan runda med golfbollar och livbojar för att få tag på plast

Skrivet av BodyElectric:

Är det detta du menar? Verkar vara en hot-fix på g.
https://www.reddit.com/r/fo76/comments/alie1l/hotfix_coming_f...

Ja, skönt det adresseras så snart

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Fick nästan slut på hagelpatroner igår efter ett par möten med Scorchbeast Queen, så jag tänkte att jag skulle testa lite nya grejer jag samlat på mig under månaderna som gått sedan release. Two-shot Gatlin Gun fick det bli, eftersom några av de tunga vapen som finns nyligen fått en buff. Dvs lite färre avfyrad ammunition per minut, men varje kula åsamkar mer skada. Generellt beskrivet.

Perkade upp heavy gunner och sånt och då blir det rätt bra ladd i veven! Men siktet på en Gatling Gun är helt off så jag missade hur mycket som helst..! Lite bättre med VATS men utan max i de VATS-främjanden perksen så blev det för svårt i röriga situationer som golfklubben mm. Jag hade faktiskt två såna vapen, bägge sålde jag vidare i spelet. Kunde inte hantera dem.

Sen tror jag two-shot (legendarisk effekt) är boven i dramat, bägge kulorna missar. Har en furious Gatling Gun också, skall testa den sen och se om den är bättre/enklare att hantera. Furious ger mer skada för varje ammunition som träffar målet, legendarisk effekt även det.

Behöver leta reda på en bra kniv igen, en snabb kniv med rätt legendariska effekter och bra perks kan göra underverk! Gillar inte bloodied builds, men det finns alternativ. Kolla in Captainoob's test:

syftning
Visa signatur

Gammal gubbe