Dreamhack bussbiljetter ej släppta?

Permalänk
Medlem

Dreamhack bussbiljetter ej släppta?

Hej,
jag och mina polare ska dra iväg till Dreamhack summer 2018 och vi planerade att resa upp dit med buss. Problemet är att inget bussföretag (som Swebus) har inte släpt några biljetter. Jag undrar ifall någon vet om de kommer att göra det inför detta eventet? Förra året åkte vi dit men en Swebus buss direkt från Helsingborg knutpunkten hela vägen till Elmia med plats för både dator och stol.
Uppskattar all info!

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att kontakta Swebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

Hej,
jag och mina polare ska dra iväg till Dreamhack summer 2018 och vi planerade att resa upp dit med buss. Problemet är att inget bussföretag (som Swebus) har inte släpt några biljetter. Jag undrar ifall någon vet om de kommer att göra det inför detta eventet? Förra året åkte vi dit men en Swebus buss direkt från Helsingborg knutpunkten hela vägen till Elmia med plats för både dator och stol.
Uppskattar all info!

Vad jag har hört och sett ska inte Swebus längre köra några sträckor fram till Elmia, utan ni får åka fram till Jönköping Central isånnafall

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loleo:

Problemet är att inget bussföretag (som Swebus) har inte släpt några biljetter

Inte för att vara så'n men detta kan väl inte vara något problem! Måste ju hagla biljetter!

Permalänk
Hedersmedlem

@Loleo: Förra åren har resorna släppts flera månader i förväg, finns det inga vid det här laget så kör de helt enkelt inte den vägen i år. Ni måste i så fall åka till Resecentrum, Jönköpings centralstation. För att ta buss därifrån till Elmia måste man gå till annan hållplats vilket blir väldigt svårt med datorn och allt annat och då vet jag ändå inte om ni ens kan ta med det på bussen. Enklaste, och kanske enda, alternativet är att boka och dela på en stor taxi. Det är raka vägen och jag tippar att det skulle kosta 250-300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Vad jag har hört och sett ska inte Swebus längre köra några sträckor fram till Elmia, utan ni får åka fram till Jönköping Central isånnafall

Ok tack!

Skrivet av videopac:

Inte för att vara så'n men detta kan väl inte vara något problem! Måste ju hagla biljetter!

Nope, har kollat Swebus, viatour, och de andra nussföretagen som dreamhack listar. Sedan ger google sökningar inga resultat.

Skrivet av Andreaz1:

@Loleo: Förra åren har resorna släppts flera månader i förväg, finns det inga vid det här laget så kör de helt enkelt inte den vägen i år. Ni måste i så fall åka till Resecentrum, Jönköpings centralstation. För att ta buss därifrån till Elmia måste man gå till annan hållplats vilket blir väldigt svårt med datorn och allt annat och då vet jag ändå inte om ni ens kan ta med det på bussen. Enklaste, och kanske enda, alternativet är att boka och dela på en stor taxi. Det är raka vägen och jag tippar att det skulle kosta 250-300kr.

Tack för infon, men resan till elmia blir svår med stolar och allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Vad jag har hört och sett ska inte Swebus längre köra några sträckor fram till Elmia, utan ni får åka fram till Jönköping Central isånnafall

Jag tittade noggrannare och detta var stämde precis. Det går en buss från Hbg C till jönköping C. Jag missade denna bussen eftersom jag endast kollade resan mellan hbg C och Elmia. Blir nog buss + taxi, synd att det inte finns en dedikerad DH buss som i fjol. Hade lyxen att ta med en stol upp då, väldigt bekvämt.

Permalänk
Skrivet av Loleo:

Jag tittade noggrannare och detta var stämde precis. Det går en buss från Hbg C till jönköping C. Jag missade denna bussen eftersom jag endast kollade resan mellan hbg C och Elmia. Blir nog buss + taxi, synd att det inte finns en dedikerad DH buss som i fjol. Hade lyxen att ta med en stol upp då, väldigt bekvämt.

jadu utan stol så blir det inget roligt! polarn satt och klagade på att den var för låg sist ;). inte så att du känner någon som kan köra/hämta om ni är några som kan lägga cash? uber eller liknande kanske?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loleo:

Nope, har kollat Swebus, viatour, och de andra nussföretagen som dreamhack listar. Sedan ger google sökningar inga resultat.
Tack för infon, men resan till elmia blir svår med stolar och allt.

Läs det jag citerade väldigt noga! Dubbla negationer är inte att leka med!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loleo:

Att INGET bussbolag INTE har släppt några biljetter innebär att ALLA bussbolag har släppt biljetter

(Petigt, men varför inte? )

Permalänk
Medlem

@videopac: Tack, jag insåg inte mitt misstag.

Permalänk
Medlem

Kopierat från dhs hemsida.

Bus
There are many companies that offers direct coaches to Jönköping from a wide range of cities in Sweden. There are several departures from Stockholm, Gothenburg (Göteborg), and Malmö each day. Listed below are some of the bus companies that will take you to Jönköping:
• Swebus
• Bus4you
• Viatour
• Jönköping Local Bus Company

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Kopierat från dhs hemsida.

Bus
There are many companies that offers direct coaches to Jönköping from a wide range of cities in Sweden. There are several departures from Stockholm, Gothenburg (Göteborg), and Malmö each day. Listed below are some of the bus companies that will take you to Jönköping:
• Swebus
• Bus4you
• Viatour
• Jönköping Local Bus Company

Jag tror ts vill ha direktbuss till Elmia! Om jag inte missuppfattat allt. 🙃

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Iksu:

Kopierat från dhs hemsida.

Bus
There are many companies that offers direct coaches to Jönköping from a wide range of cities in Sweden. There are several departures from Stockholm, Gothenburg (Göteborg), and Malmö each day. Listed below are some of the bus companies that will take you to Jönköping:
• Swebus
• Bus4you
• Viatour
• Jönköping Local Bus Company

Det är alltså bussar som går till Jönköping. Swebus har under några år kört direktbussar till Elmia specifikt för Dreamhackbesökare.

Flixbus finns även nu för tiden också. De har varit bra mycket billigare än Swebus och Nettbuss de gånger jag har åkt med dem.