Corsair avtäcker trådlösa spelheadsetet HS70 Wireless – helt utan RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Corsair avtäcker trådlösa spelheadsetet HS70 Wireless – helt utan RGB-belysning

Den amerikanska komponenttillverkaren Corsair utökar nu portföljen med det trådlösa headsetet HS70. På menyn står sober design helt utan RGB-belysning, samt 16 timmars batteritid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

synd att inte öronkuddarna är klädda med tyg i stället för svettig plast.
Ingen RGB är onekligen vågat i dessa tider.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Stora frågan är om micen är något att ha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vadå utan RGB? För det priset? Skärpning Corsair...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Vadå utan RGB? För det priset? Skärpning Corsair...

Så länge de lagt pengarna på bättre ljud så är det bara bra att slippa RGB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

ITS HERE. THE PROPHESIED FALL OF THE RGB!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Så länge de lagt pengarna på bättre ljud så är det bara bra att slippa RGB.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt.

Antingen så kostar produkten mer, eller tillverkas med sämre kvalité/prestanda när RGB-trams finns på/i produkten. Ärligt, vad är poängen med att ens headset ska ha LED-dioder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Så länge de lagt pengarna på bättre ljud så är det bara bra att slippa RGB.

Nej, något ljushuvud borde upplysa Corsair om att RGB alltid är en lysande idé. Det är heller knappast så att man för någon bakom ljuset genom att applicera RGB i produkten, utan direkt tvärtom faktiskt. Framtiden hade också varit mer ljus för Corsair om deras kunder hade kunnat belysa för andra att det är ett ”Very light headset”.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Dom flesta trådlösa headset som är något vettigt saknar RGB, för det äter batteritid.
Batteritiden på dessa var dock bedrövligt dåligt ändå.
Stort pass.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många som klagar på RGB som kommer köpa det här headsetet. Jag gissar på 2.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag undrar hur många som klagar på RGB som kommer köpa det här headsetet. Jag gissar på 2.

Hade jag inte redan haft ett jag var nöjd med, kanske 3

Men om vi vänder på det...
Hur mycket skit produkter kan jag sälja till er om jag bara slänger på RGB?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hade jag inte redan haft ett jag var nöjd med, kanske 3

Men om vi vänder på det...
Hur mycket skit produkter kan jag sälja till er om jag bara slänger på RGB?

Skickades från m.sweclockers.com

Garanterat fler

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

INGEN RBG!?!? ...

Skämt åsido, tycker det gått lite överstyr med RGB. Visst kan det vara snyggt med lite grann, men det är ju inte särskilt smakfullt när det är som värsta j*vla ljusshowen. Och det är ju knappast RGB som är det viktigaste hos en produkt.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

"RGB-belysning som även går att använda som headset"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ingen RGB? I ett headset riktat mot gamers?!

TA MINA PENGAR! Hallelujah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Ingen RGB? I ett headset riktat mot gamers?!

TA MINA PENGAR! Hallelujah!

Lite så jag känner också! En gamingpryl som inte ser ut att vara byggt för 12-åringar med julbelysningsberoende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Ingen "gaming" i produktnamnet heller? Vad är haken?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Ingen "gaming" i produktnamnet heller? Vad är haken?

Exakt, det är ett trick med det här... hmm... noterar segel istället för tribalen. Det är preciiiiis som om dom lyssnar på folk.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Desk Master

Tacka gud om rgb försvinner. Enda godkända rgbn är rgv dammvippan😀😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Vadå utan RGB? För det priset? Skärpning Corsair...

Mina två trådlösa headset som jag köpt i mitt liv kostade båda mellan 3500-4000 kr och inte sjutton har jag RGB. Tack å lov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Mina två trådlösa headset som jag köpt i mitt liv kostade båda mellan 3500-4000 kr och inte sjutton har jag RGB. Tack å lov.

Det stämmer bara om skenet bedrar.

* slut med min torra fredagshumor *

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallsimon:

Stora frågan är om micen är något att ha

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara på samma nivå som andra trådlösa headsets, dvs riktigt skit. Men om man jämför bara med trådlösa så tyckte jag de lät ganska bra.

Permalänk
Medlem

Är trådlöst verkligen något att ha?

Har testat två st av olika fabrikat och tyckte inte det var något värt att lägga pengarna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det stämmer bara om skenet bedrar.

* slut med min torra fredagshumor *

Jag tycker du var lysande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskar belysningen på dessa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Vadå utan RGB? För det priset? Skärpning Corsair...

Man vill se ut som en julgran när man spelar trotts allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Är trådlöst verkligen något att ha?

Har testat två st av olika fabrikat och tyckte inte det var något värt att lägga pengarna på.

Jag har ett par trådlösa Sony-lurar som jag är väldigt nöjd med. Du kommer så klart inte få några som presterar som öppna hörlurar, men det är smidigt och de har ofta bra brusreducering som jag tycker har varit mycket användbart. Om du enbart tänker använda dem vid din stationära dator är det nog bättre att köpa ett par riktigt bra öppna hörlurar.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem

Har haft två trådlösa headset från Corsair. Bägge sprack i plasten efter kort tids användning, bägge hade även kort räckvidd. Har nu ett från Logitech som har grym räckvidd men även det har spruckit i plasten. Titt som tätt så upphör även kontakten med mottagaren i några sekunder innan det återkommer. Aldrig mer ett headset från Corsair eller Logitech är min slutsats. Dom är inte tillverkades för att hålla en längre tid så nästa får nog bli ett trådlöst headset från Bose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duedate:

Har haft två trådlösa headset från Corsair. Bägge sprack i plasten efter kort tids användning, bägge hade även kort räckvidd. Har nu ett från Logitech som har grym räckvidd men även det har spruckit i plasten. Titt som tätt så upphör även kontakten med mottagaren i några sekunder innan det återkommer. Aldrig mer ett headset från Corsair eller Logitech är min slutsats. Dom är inte tillverkades för att hålla en längre tid så nästa får nog bli ett trådlöst headset från Bose.

Behöver kontra då med att jag äger ett par Corsair 1500 V.2. De har hållit i 5 år hitills, märker ingen skillnad alls från när de var nya. Jag kommer förmodligen köpa dessa lurar då jag tänker att de åtminstone är lika bra som mina 5 år gamla hörlurar fast att de även är trådlösa.

Permalänk

Otroligt härlig nyhet! Är så otroligt trött på att precis allt ska blinka som p12 disco.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0