SVT Play, Crunchyroll och fingerprinting i Firefox
Upptäckte idag att SVT Play inte längre fungerar i Firefox. Även Crunchyroll visade sig vara drabbat så jag anade ugglor i mossen och började systematiskt ändra olika inställningar som jag nyligen fipplat med. Boven i dramat fanns i about:config
privacy.resistFingerprinting true
När denna sätts till false så fungerar båda tjänsterna igen. Någon annan som har samma problem? Lösningsförslag? Vill inte skapa en separat profil enbart för detta.
För mig fungerar SVT play utan problem (kan inte testa Crunchyroll, då jag inte har flash installerat), men slutar även fungera för mig när jag sätter flaggan "resistFingerprinting" till "true". Jag möts bara av en blank hemsida. Flaggan är rätt ny och är tydligen till för att försvåra för hemsidor att spåra användaren (https://wiki.mozilla.org/Security/Fingerprinting#Cross-Origin_Fingerprinting_Unlinkability).
Upptäckte också att vissa add-ons visas som ej kompatibla på mozillas hemsida eftersom versionen spoofas till 52 när resistFingerprinting är påslaget. Dessa kan fortfarande installeras genom att dra den oklickbara installationsknappen till adressfältet.
@Automatoaster: Tack! Då vet jag att det antagligen inte är en kombination av andra flaggor inblandade (har mixtrat med en hel del). Låter den nog vara aktiverad som standard ändå eftersom det mesta verkar fungera. Är inte jättejobbigt att tillfälligt slå av den när det behövs.