Permalänk
Lyxfällan 🎮

Fulkultur besöker Retcon 2018

Jakob och Andreas begav sig ner till Helsingborg för att besöka Retcon 2018, ett konvent som samlar Transformers-fantaster av alla de slag. Där möts supernördarna, merch säljs och serietecknare som faktiskt varit med om att rita serierna berättar om sina verk.

Besök galleriet här

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Mycket roligt att se! Det fick mitt nostalgiska hjärta att klappa högt.

Detta event hade jag gärna besökt, och spenderat en månadslön.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Transformers Prelude to Energon... Helt otroligt att inget TF-spel har kommit i närheten när det kommer till ens egen kraktärs känsla av massa och tröghet. Få andra spel heller för den delen. Inget jag spelat iaf.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Guybrush82:

Mycket roligt att se! Det fick mitt nostalgiska hjärta att klappa högt.

Detta event hade jag gärna besökt, och spenderat en månadslön.

Ja jisses vilken nostalgikick det var att se alla de där leksakerna, serietidningarna och spelen. Jag köpte ett gäng nummer av serietidningen jag hade som liten plus filmen på VHS, men på auktionen var jag tvungen att lägga band på mig själv för att inte hamna i fattighuset 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av StefCon:

Transformers Prelude to Energon... Helt otroligt att inget TF-spel har kommit i närheten när det kommer till ens egen kraktärs känsla av massa och tröghet. Få andra spel heller för den delen. Inget jag spelat iaf.

Nej det spelet kom verkligen som en överraskning när det begav sig, det släpptes ju i samband med Transformers Armada som var ganska dassigt så jag hade väldigt låga förväntningar på det. Har det hemma men har inte PS2:an uppkopplad, men efter det här eventet blev jag sugen på att sparka igång det igen.

Transformers Devastation är ju annars riktigt bra också. Visst, aningen kort och har inte tyngden du nämner från Prelude to Energon, men grymt lyckad spelmekanik och den där tokläckra G1-stilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Lyssnade precis klart på avsnittet av Fulkultur där ni pratar om Transformers, och ert besök på Retcon 2018. Nu blev jag ju väldigt sugen på att börja läsa serietidningen igen, samt börja samla på robotarna.

Visa signatur

Citera för svar.