Router TP-link ac3200, "region" finns inte att välja

Permalänk

Router TP-link ac3200, "region" finns inte att välja

Installerade routern o märker att region inte går att välja, dock kan man välja signalstyrka "svag, medel eller stark"
Hittar en manual för min router på en amerikansk sida på nätet, där ser det utseendemässigt ut o va samma gränssnitt, men, region finns där!

Jag förstår att man gör olika produkter för olika marknader o länder, o att man i europa verkar jobba bort att kunden ska kunna völja region själv. Någon som vet om man kan ladda in US-version av mjukvara på sin TP link, eller hitta en äldre mjukvara där region finns kvar? obs, jag vill inte ladda ned en 3:E pars mjukvara.

Permalänk
Vila i frid

Varför vill du ha in en mjukvara som bara tillåter kanal 1 tll 11 (usa-versionen) istället för eu-versionen som du har (kanal 1 till 13)?

Permalänk
Medlem

Om du väljer USA så kan du få tillgång till vissa kanaler. Men eftersom saker sålda i EU resp USA måste uppfylla respektive regions regler, så kanske du inte kan använda dessa kanaler på andra grejer.

Du tjänar inget på att köra USA i sverige. Ofta är det olika firwmare på olika regioner och är dom riktigt petiga så är det även låst i hårdvara, mao du kan inte köra en annan region firmware heller.

Förstår inte syftet, du kommer inte få bättre hastighet eller räckvidd, då inte heller USA tillåter mer effekt i antennerna. Köp hellre en ordentlig AP om du måste ha bättre räckvidd eller flytta routern.

Permalänk

Snöa inte in er på att det ska va USA-firmware, vilken TPlink formware som helst går bra, som har region som val.

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska nog utgå från att EU är valt om du inte får fälja region själv, du kan ju kolla vilka kanaler du har tillgängliga så får du svaret, varför vill du in och bråka på olagliga frekvenser ? Det är inget som blir bättre av att du byter till en nordamerikans eller asiatisk frekvensplan utan du ökar barra risken för störningar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.