Postombudet coop har slarvat bort mitt paket som ska skickas tillbaka imorgon

Permalänk
Medlem

Postombudet coop har slarvat bort mitt paket som ska skickas tillbaka imorgon

Nu vänder jag mig till er för råd, det är nämligen så att mitt paket med en grej till bilen från autodoc (bildelaronline24) ankom till coop för ett bra tag sen. Har inte hämtat ut det men var där i tisdags och där sa killen att paketet ska vara hos dom men att han inte hittar det i lagret när han gick och sökte. Han tog mitt nummer och skulle ringa ifall han hittar det och än har han inte hittat det.

Så min fråga återstår, vad ska jag göra? Dom lär inte kunna skicka tillbaka det ifall dom inte ens hittar det. Men jag vill ha min ersättning eller bil grejen för jag måste besikta bilen. Vilka jag ska vända mig till ifall att det är DHL, autodoc eller coop själv.

edit: paketet är ursprungligen ifrån tyskland.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

@phixip:
Jag har för mig det är till avsändaren man skall vända sig om ett paket har kommit bort, så får den göra en anmälan/reklamation till transportören.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@phixip:
Jag har för mig det är till avsändaren man skall vända sig om ett paket har kommit bort, så får den göra en anmälan/reklamation till transportören.

Stämmer bra!

Skicka ett mail eller ring till Autodoc om paketet inte kommer fram. Du kan också testa att ringa speditören (postmord eller vilka som nu levererat), de borde ha bättre koll på var paketet befinner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Stämmer bra!

Skicka ett mail eller ring till Autodoc om paketet inte kommer fram. Du kan också testa att ringa speditören (postmord eller vilka som nu levererat), de borde ha bättre koll på var paketet befinner sig.

Paketet ligger på coops lager, bara att dom inte kan hitta det. Snackade lite med autodoc (online support) och dom sa att det inte var några problem Testade att ringa DHL med men dom hade stängt pga röd dag.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Kan man på något vis kräva ersättning av Coop? @evirob @belzader

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Kan man på något vis kräva ersättning av Coop? @evirob @belzader

Skickades från m.sweclockers.com

Det är avsändaren( dvs Autodoc) som är kund hos transportören/utlämningsstället det är de som kan kräva eventuell ersättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Paketet ligger på coops lager, bara att dom inte kan hitta det. Snackade lite med autodoc (online support) och dom sa att det inte var några problem Testade att ringa DHL med men dom hade stängt pga röd dag.

Du kan vänta och hoppas att det dyker upp till slut. Alternativt meddelar du avsändaren så att de får reklamera och skicka dig en ny vara.

Skrivet av phixip:

Kan man på något vis kräva ersättning av Coop? @evirob @belzader

Du kan naturligtvis kräva ersättning. Jag tvivlar dock på att de kommer ge någon. Inte minst då det är avsändaren som är "kunden".

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Kan man på något vis kräva ersättning av Coop? @evirob @belzader

Skickades från m.sweclockers.com

Kräva kan man nog, men möjligheten att få någon är nog rätt minimal då det inte är du som köpt frakttjänsten. Fråga snällt så kanske de bjuder på en glass eller så för att du kommit dit i onödan. Men mer än det är nog tveksamt.

http://www.corren.se/nyheter/sa-kan-du-fa-ersattning-vid-post...

Permalänk
Medlem

Autodoc skickar ju supersnabbt så de bör kunna få en ersättning till dig på en dag. Jag har beställt massa delar från dom och ibland blir man helt ställd när det plingar på dörren och där står nån med delarna man nyss beställde, eller nästan

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.