Permalänk
Medlem

Multifunktionell dator

Kära forum!

Ny användare som mest har läst här inne tidigare, så ni få ha visst tålamod.

Vet att det finns otaliga trådar gällande tips på dator, läst flertalet av dom.
Att jag startar en ny tråd, är PGA mina datorkrav är lite speciella mot vad jag sett här inne tidigare.

Min bärbara gav upp nyss och det är dags för en stationär återigen, hade min bärbara (Vaio) väldigt många år, och vill detsamma med nästa dator.

Använder datorn till allifrån redigering av Gopro filmer/foton till att ha "88" internet flikar öppna samtidigt som jag lyssnar på musik & jobbar i Office (allt via WIFI)
Har tidigare spelat WOW, och det är troligen enda spelet som jag kommer spela igen.

Skärmen jag använder, är min tv (Samsung 4K 6-serien 43")
Som ni märker så kompromissar jag gärna, då det inte är en renodlad spel-upplevelse jag söker.

Det viktiga är en dator som klarar av en massa saker samtidigt, och som är "hyfsat" bra på flera olika saker, samt att jag slipper uppgradera på några år.
Den skall vara tyst & att det finns någon form av RGB/belysning som skapar stämmning

Det är nästan ett "krav" att jag kan köpa den på Webhallen, då det är en butik jag föredrar.
Bifogar länken på ett förslag på budget/dator jag kan tänka mig, undantaget är att jag har inte lagt till något grafikkort ännu.

Tack på förhand! Webhallen dator

fel länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gösen:

Kära forum!

Ny användare som mest har läst här inne tidigare, så ni få ha visst tålamod.

Vet att det finns otaliga trådar gällande tips på dator, läst flertalet av dom.
Att jag startar en ny tråd, är PGA mina datorkrav är lite speciella mot vad jag sett här inne tidigare.

Min bärbara gav upp nyss och det är dags för en stationär återigen, hade min bärbara (Vaio) väldigt många år, och vill detsamma med nästa dator.

Använder datorn till allifrån redigering av Gopro filmer/foton till att ha "88" internet flikar öppna samtidigt som jag lyssnar på musik & jobbar i Office (allt via WIFI)
Har tidigare spelat WOW, och det är troligen enda spelet som jag kommer spela igen.

Skärmen jag använder, är min tv (Samsung 4K 6-serien 43")
Som ni märker så kompromissar jag gärna, då det inte är en renodlad spel-upplevelse jag söker.

Det viktiga är en dator som klarar av en massa saker samtidigt, och som är "hyfsat" bra på flera olika saker, samt att jag slipper uppgradera på några år.
Den skall vara tyst & att det finns någon form av RGB/belysning som skapar stämmning

Det är nästan ett "krav" att jag kan köpa den på Webhallen, då det är en butik jag föredrar.
Bifogar länken på ett förslag på budget/dator jag kan tänka mig, undantaget är att jag har inte lagt till något grafikkort ännu.

Tack på förhand! Webhallen dator

Går ju att prisoptimera den datorn tycker jag. Men innan jag gör en korg så skulle jag vilja veta ..

-Vad hade du tänkt för budget?
-Vilka program använder du vid redigering?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, det är dags att beställa datorn nu och har gjort vissa ändringar.

Här hittills redigerat mina Gopro filmer enkelt i mobilen bara och vet således inte vilket program jag kommer använda ännu.

Gick upp till 1060 kort istället gör 1050
Samt m2 ssd.

Som sagt var, på sin höjd WOW när det gäller spel.

Det jag värdesätter är en snabb dator som låter så lite som möjligt.
Och budgeten är enligt varukorgen.

https://www.webhallen.com/cart/236123,263671,261123,273628,22...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara välja till LED-belysning om du absolut vill ha.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11603773/