Corsair Crystal 280X är kubchassi med fokus på högt luftflöde och härdat glas

Permalänk
Melding Plague

Corsair Crystal 280X är kubchassi med fokus på högt luftflöde och härdat glas

Corsair visar ett chassi för den mindre formfaktorn Micro ATX, där moderkortsplåten delar datorlådan i två kammare. Crystal-serien trogen utgörs stora delar av härdat glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken formfaktor på nätaggregatet? Hur får nätaggregatet luft?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivmaskin

@LemonIllusion: Det är ATX-aggregat som gäller och dessa monteras på sidan, vilket gör att fläkten kan hämta luft genom en perforerad sektion på sidopanelen. Jag lade till det i artikeln nu

Permalänk
Medlem

Detta måste ju vara samma body som Carbide air 240 (som jag har nu)
Hade varit intressant att veta om fler grafikkort får plats i denna nya? Kan ni ta reda på det?
Jag tror 120mm - 130mm var maxhöjd på air 240 beroende på var PCI-E kablarna sitter

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av CarlOscar:

Detta måste ju vara samma body som Carbide air 240 (som jag har nu)
Hade varit intressant att veta om fler grafikkort får plats i denna nya? Kan ni ta reda på det?
Jag tror 120mm - 130mm var maxhöjd på air 240 beroende på var PCI-E kablarna sitter

När det kommer till antal grafikkort är platserna för instickskort fortfarande fyra till antalet, enligt standard för M-ATX-formfaktorn som gäller för både 280X och 240. Man bör dock kunna köra med bredare grafikkort i 280X, även om något specifikt mått för detta inte anges. I 240 kan CPU-kylare vara max 120 mm medan 150 mm gäller för den nya modellen, vilket bör vara samma som för grafikkortens maximala bredd