Byta bank kort för online köp. Swedbank

Permalänk

Byta bank kort för online köp. Swedbank

Jag hade tänkt byta kort för att köpa saker online(Har just nu MasterCard ung). Vad jag vet hade man innan e-kort försvann använda e-kort med sitt ung kort online men nu finns inte den möjligheten kvar. Jag googlade läste hit och dit, då fick jag reda på att det finns finns två kort MasterCard och Mastreo(Jag vet skillnaden) men jag fick också reda på att en del har fått MasterCard(Visa på den tiden) kortet utan någon sorts lön(Trådarna var flera år gammal) Jag frågar nu vad: gäller det för att få MasterCard kortet? Går på gymnasiet om någon undrar. Och är 18.

Permalänk
Medlem

Jag fick Mastercard innan egen inkomst, med kredit (som aldrig nyttjades) efter att far min ringde banken och nyttjade kraften av god gammal kund. Det var mest för att vi enkelt skulle kunna skicka pengar mellan varandra vid behov. Fick nej på den intitala ansökan på grund av avsaknad av inkomst. Så kolla om inte dina föräldrar kan hjälpa till att trycka på om inte annat!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hur är det med paypal som ung utan inkomst? funkar det om föräldrar hjälper till?

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Du måste skilja på betalkort och kreditkort. Betalkort kan alla få (afaik) medan som kreditkort kräver oftast att du har någon form av inkomst. Swedbank erbjuder både och. Du ska alltså ha detta kort.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Swedbank vägrade utfärda ett Visakort till mig utan historik på insättningar. Hade dom ej som primär bank då så fick flytta över lite pengar och då gick det bra. Men det här är typ 10 år sedan.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Du måste skilja på betalkort och kreditkort. Betalkort kan alla få (afaik) medan som kreditkort kräver oftast att du har någon form av inkomst. Swedbank erbjuder både och. Du ska alltså ha detta kort.

Det är det enda betal kort från swedbank som kräver inkonst. Men jag ska pröva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av XripperX:

Hur är det med paypal som ung utan inkomst? funkar det om föräldrar hjälper till?

Det är som att låna deras kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Choffe:

Jag fick Mastercard innan egen inkomst, med kredit (som aldrig nyttjades) efter att far min ringde banken och nyttjade kraften av god gammal kund. Det var mest för att vi enkelt skulle kunna skicka pengar mellan varandra vid behov. Fick nej på den intitala ansökan på grund av avsaknad av inkomst. Så kolla om inte dina föräldrar kan hjälpa till att trycka på om inte annat!

Ok, ska prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftWotblitz:

Det är det enda betal kort från swedbank som kräver inkonst. Men jag ska pröva.

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle förvåna mig mycket om man behövde inkomst för det. Jag har haft deras mastercard utan inkomst.

Tips, använd "citera flera" istället så slipper du göra ett inlägg per citat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Kanske bara skulle ta och ringa Swedbank och fråga om råd?

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem att få Mastercard BETALkort. Kreditkort å andra sidan...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Hur är det med paypal som ung utan inkomst? funkar det om föräldrar hjälper till?

Är du över 18 är det väl bara att skapa ett konto? Jag hade inget jobb när jag skapade mitt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Det skulle förvåna mig mycket om man behövde inkomst för det. Jag har haft deras mastercard utan inkomst.

Tips, använd "citera flera" istället så slipper du göra ett inlägg per citat.

Det står inte på deras sida men det står på korten.nu och det många gammla trådar som frågar varför det krävs en inkomst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftWotblitz:

Det står inte på deras sida men det står på korten.nu och det många gammla trådar som frågar varför det krävs en inkomst

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket felaktigheter. Du som är över 18 år har möjligheten att helt välja bank och kort. Eftersom du även går i gymnasiet har du möjligheten att skaffa ett studentkonto. Det vill säga samma typ av konto som alla andra fast utan årsavgift. Du har också full möjlighet att skaffa bankkort med fria möjligheter till Onlineköp. Detta inkluderar också egen rätt över BankID, Swish, Fonder exc

Krav på inkomst gäller endast kreditkort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det är bara att gå in på banken och be om ett vanligt Mastercard betalkort (bankkort). Ingår i gratiserbjudandet för de i din ålder. Eftersom du redan har ett bankkonto i banken kommer de inte be dig visa att du har pengar eller liknande, och det är för den delen inte många banker som gör det längre. Det banker brukar önska är att man bara är kund i en bank, och de kan ibland avvisa kunder som är kund hos en annan bank, men inte vill avsluta sina konton hos denne.

https://www.swedbank.se/privat/kunderbjudanden/vardagsekonomi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinecraftWotblitz:

Det står inte på deras sida men det står på korten.nu och det många gammla trådar som frågar varför det krävs en inkomst

Skickades från m.sweclockers.com

Varför pratar du inte med banken bara? Du måste du ju göra ändå om du vill ha ett annat kort.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.