Vilket är det bästa spelet ni har spelat?

Permalänk
Medlem

World of Warcraft
Rust
PUBG
Warcraft III
CS 1.5-6+CS:GO
Half Life 1-2
Overwatch
Starcraft 1-2

Permalänk
Medlem

Fallout NV, Fallout 2, Arma 2/3, Half-life, Witcher 3, Half-life 2, AoE2. I den ordningen.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

Half-Life serien med opposing force,Diablo 1+2, Red Alert
allvarligt talat så finns det inga nyare klassiker.
Känns som om allt är upprepningar nuförtiden, precis som om fantasin är slut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ultima Online och Skyrim för min del

Permalänk
Medlem

Det som vämer själen mest när jag tänker på det är Dragonsphere från Microprose.

Det och massa Lucas Art klassiker som Day of the Tentacle, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, The Dig, Sam and Max hit The Road.

Mest bortslängt liv, studier och möjligheter men också gett mest tillbaka socialt är dock WoW och CS 1.3-1.6

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk

Svårt att välja det bästa.
Men spelen jag kommer ihåg att jag spelat absolut mest är:

Senaste åren:

1. Arma II (DayZ, Epoch, Overpoch)
2. Euro Truck Simulator 2
3. Farming Simulator 15 & 17
4. Battlefield 2, 3 & 4

Under uppväxten:

1. Monkey Island 1 & 2
2. UFO: Enemy Unknown (Heter det så?)
3. X-Com: Terror from the deep
4. Police Quest
5. Settlers 2
6. Command & Conquer
7. Red Alert 2
8. Warcraft 2
m.m

Permalänk
Medlem

Tipsa om spel som är ett måste att köpa på Steams sommarrea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tipsa om spel som är ett måste att köpa på Steams sommarrea.

Låter nästan mer som ett separat ämne och därmed en ny tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att jämföra ett 25 år gammalt spel med ett nytt spel och säga vad som är "bäst". Det är lätt att säga att grafiken är bättre idag med 4k-upplösning och enorma mängder polygoner och detaljerade texturer än den var på tex ovan nämnda day of the tentacle.
Kontroller och spelmekaniker har förändrats och ett "perfekt" spel från förr upplevs kanske som stelt och begränsande idag (motverkas dock till stor del av nostalgi!).

Jag ger hellre en lista på spel som på något sätt betytt mest just då. Kan vara handlingen, rent grafiskt, multiplayerupplevelsen eller.. Ja, något annat..

Myst
Full throttle
Diablo
Quake
Fallout 2
Half-life
Unreal
Gta
Baldur's gate II
Morrowind
Knights of the old republic
Max Payne
Battlefield 2
S.T.A.L.K.E.R.
Skyrim

Där på slutet kom barnen och nu hinner jag inte lägga ner tiden för att komma igång med Fallout 4, witcher 3 mm...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Half Life 2, inget annat spel har kommit i närheten av intensiteten av HL2 och spelets två expansioner. Rular fortfarande vilket är verklig synd, någon borde ha krossat det för länge sedan...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Mina "Bästa" / Roligaste spel jag spelat.

Arcade - Scramble 1981
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
Boulder Dash
Eureka 1984
Another World
Flashback
Bruce Lee
Smuggler's Run
Red Alert (C&C)
Tomb Raider II
BF: Bad Company II
GTA IV
Uncharted II

* Bubblare

Beach Head I/II
Racing Destruction Set
Commando
Rambo
Who Dares Wins
Lemmings
Monkey Islands-serien
Maniac Mansion-spelen

+ 4000 spel till som jag säkert glömt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Finns många jag vill skriva, men kan koka ned det till två.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Xenogears

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Warhammer Online

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Silent Hill 1, 2, 3 och 4

Jag skulle ju inte hävda att de är bäst på allt (inget av dem är världens skojjigaste spel), men när det gäller symbolik och budskap tror jag inte något spel riktigt kan bräcka Silent Hill 2.

De bjuder på kanske bland det råaste och mest skrämmande gameplay som spel har åstadkommit.
Musiken är växelvis vacker och brutal, precis som spelet i sig är växelvis trevligt och obehagligt.

TL;DR
Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Lätt att glömma hur bra World of warcraft var en gång i tiden. Fått många bra minnen allt från att döda en raid boss för första gången med en spelare kvar vid liv och träffa dom sjukaste personerna när vi hade guildträffar irl

Men WoW är absolut först för mig, även fast jag inte har spelat det på snart 8 år.
Tvåa blir Battlefield 2 som stod ut för sin tid.
Trea blir helt klart Bathesdas Elder Scrolls serie där jag tycker skyrim är ett spel man bör spel

Sedan finns alla spel man kan tävla i också som LoL och CS:GO, men dessa spel känns som ett jobb till sist för att man bryr sig för mkt om att vinna, tyvärr.

Hade jag haft mer tid hade jag gärna lagt tiden på att spela mer singleplayer spel som Witcher 3 eller Fallout.

Honourable mention: Rocket League!!!

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

Wow, CS och grim fandango.
1. Wow fram till wotlk...helt episkt. Cataclysm sabbbade hela spelet.
2. CS fram till WoW släpptes.
3. Grim Fandango

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Warhammer Online

Var riktigt kul..men många buggar de första veckorna så jag tröttnade faktisk.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

PC: Battlefield: Bad Company 2
Konsol: The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Var riktigt kul..men många buggar de första veckorna så jag tröttnade faktisk.

Minns inte de första veckorna faktiskt, minns dock slutet på de officiella servrarna (f-ing EA!!). Var med i en fantastisk guild och vi hade så jäkla kul tillsammans. Har inte haft ett fast spel sedan dess..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 utan tvekan.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Dark souls 3, Bloodborne helt fantastiska spel enligt mig! Sen har vi ju gamla goa kära 1.6 och half life serien! sen måste jag säga pubg är så jävla kul med några vänner och är ett av dem bästa/roligaste även om det inte är bra optimerat osv.

Permalänk
Medlem

bästa spel

Metro 2033
Half Life

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Zelda Breath Of The Wild är ohotad 1a på min lista!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Ojojoj, det här är så svårt.
Själv börjar jag bli gammal letar efter mer avslappnande spel. Men det är svårt att säga vilka spel som är det bästa man spelat, allt beror på humör. Iallafall, de senaste spelen som berört mig på så sätt att man fått en känsla i kroppen (långt efter man spelat igenom dom) är:

* Soma
* The Witness
* Infinifactory

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Avstängd

1. Witcher 3: Blood and Wine
2. Pirates of the Burning Sea
3. World of Warcraft: Classic (alla Expansioner efter Wotlk är skit)
4. Knights of the old Republic 2: The Sith Lords
5. Vampire Masquerade Bloodlines
6. Dragon Age origins
7. Warhammer Vermintide 2
8. Total war Warhammer 2
9. Total war Shogun 2
10. Settlers 2

11. Battlefield 2 Special forces
12. Battlefield bad Company 2 Vietnam
13. StarCraft 2
14. Battlefield 3 & 4
15. Starcraft , Warcraft 2 & 3
16. Witcher 2
17. Elderscroll oblivion
18. Elderscroll Skyrim
19. Mount and Blade 2
20. Neverwinter Nights 2

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Om man ska försöka vara lite objektiv och gå efter speltid eller antal genomspelningar så antingen Baldur's Gate 2, Morrowind eller Mass Effect 2.

Svaret blir då Baldur's Gate 2.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Witcher 3: Wild Hunt.

Permalänk
Medlem

Tibia och world of warcraft
Finns hur mycket roliga och bra minnen som helst. Finns inget annat spel som kunde höja pulsen så mycket som tibia. Alla gånger man blivit pkad och alla gånger man själv pkat. Och när man började upptäcka världen, känslan när man gick ner genom ett hål första gången och inte hade en aning om vad som väntade. Skulle man möta en råtta , drake eller demon?

World och warcraft tror jag inte behöver någon förklaring.

Får säga tack till trådskaparen för nostalgitrippen, blev ett lyckorus genom hela kroppen 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

sp: doom 4
mp: bf3

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic III