Permalänk
Medlem

Rejäl fläkt

Hej!

Jag söker efter en rejäl fläkt.

Jag håller på med ett projekt där jag behöver ordentligt med vind. Jag har testat med den största bordsfläkten jag kunde hitta som ligger på 100 watt, men det är lite för klent. Det enda jag kan hitta på temat som har högre effekt än 100 w är olika byggfläktar med värme och det vill jag inte ha.

Alternativet vore någon form av lövblås men dom är på tog för starka.

Optimalt så vore en fläkt med dimensionerna 20 x 20 cm. Men det kan jag nog drömma om bara.

Jag har slut på ideer, var kan man tänkas få tag på en, låt oss säga 150 w fläkt?

Det kan inte vara en omöjlig sak att hitta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n00bking:

Hej!

Jag söker efter en rejäl fläkt.

Jag håller på med ett projekt där jag behöver ordentligt med vind. Jag har testat med den största bordsfläkten jag kunde hitta som ligger på 100 watt, men det är lite för klent. Det enda jag kan hitta på temat som har högre effekt än 100 w är olika byggfläktar med värme och det vill jag inte ha.

Alternativet vore någon form av lövblås men dom är på tog för starka.

Optimalt så vore en fläkt med dimensionerna 20 x 20 cm. Men det kan jag nog drömma om bara.

Jag har slut på ideer, var kan man tänkas få tag på en, låt oss säga 150 w fläkt?

Det kan inte vara en omöjlig sak att hitta?

Nu vet jag inte hur högt flöde du villa ha, eller hur du ska använda fläkten. Men utifrån din text så borde en kanalfläkt fungera, och sedan varvtals-styra eller sätta en ventil för att reducera flödet.
Eller räkna på hur mycket luft du behöver. Utifrån någon budget.
Ex.
https://www.luftbutiken.se/kanalflakt-varmeflyttare/547-ostbe...

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Medlem

12V elkylfläkt till bil?
brukar väl vara säkrad med ca 30A, runt 360W

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

12V elkylfläkt till bil?
brukar väl vara säkrad med ca 30A, runt 360W

Nu snackar vi grejer! Det kan nog funka! Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sån här pjäs: https://www.amazon.de/sygonix-Standventilator-130cm-Schwarz-S...

Låter för mycket och viftar bara runt luften snarare än att driva på ett korsdrag som jag hade tänkt mig. Uselt köp för min del, kanske skulle passa bättre för någon annan. Ett varningens finger iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av n00bking:

Nu snackar vi grejer! Det kan nog funka! Tack så mycket!

Problemet blir väl att dom är stora, och att hitta en trafo som orkar 40A till en rimlig peng.
Du kan å andra sidan hitta en fläkt på närmsta bilskrot för en relativt liten peng

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk