Permalänk
Medlem
Skrivet av creapypie:

@Reyintaz: Har satt i kylaren, grafikkortet, ssd o vanlig mekanisk hårddisk (har även testat enbart ssd), fläktarna till chassit fungerar cpu kylaren rullar på o led lampor på alla komponenter funkar. Jag vet inte vad en distanser är och tror inte jag använt det.

Distaner är skruvar som sitter mellan plåten på chassit och moderkortet (skruvarna för moderkordet går ner i distanserna).

Dom ska oftast skruvas ner på olika ställen beroende på vilket storlek på moderkortet du har. Om du inte har det, så finns chansen att du kortsluter dina komponenter, men ibland har man tur att det inte gör någon permanent skada, utan enbart strular vid uppstart.

Permalänk

@Zargoz: Jag har två 4gb ramstickor som sitter på andra och fjärde från proseccorn. Jag har inte provat den undre stocken för grafik kortet eftersom flesta säger att man ska använda sig utav den övre men jag kan testa det men ram minnet kan jag inte röra eftersom kylaren täcker den och jag vågar inte skruva av den.

Permalänk

@Reyintaz: Jag fick två sådanna fast silvriga med två skruvar till. Det kan vara problemet vet inte fast jag vågar inte montera om moderkortet osv så i värsta fall kommer jag imorrn att åka in till webhallens kundservice och se ifall dem kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creapypie:

@Reyintaz: Jag fick två sådanna fast silvriga med två skruvar till. Det kan vara problemet vet inte fast jag vågar inte montera om moderkortet osv så i värsta fall kommer jag imorrn att åka in till webhallens kundservice och se ifall dem kan hjälpa.

Ofta brukar de flesta redan vara förmonterade, men tror att ett fåtal inte brukar vara det, så man kan montera det efter det moderkortet man har.

Jag gissar på att det är det som är problemet då.

Permalänk
Skrivet av creapypie:

@Reyintaz: Jag fick två sådanna fast silvriga med två skruvar till. Det kan vara problemet vet inte fast jag vågar inte montera om moderkortet osv så i värsta fall kommer jag imorrn att åka in till webhallens kundservice och se ifall dem kan hjälpa.

Där var du garanterat felet. Hoppas för din skull att inget har gått sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tror ni det kommer funka ifall jag monterar om då eller ska jag vänta med det och ta dator till webbhallen? kommer det ens att räcka med två dispensers?

Permalänk
Skrivet av creapypie:

tror ni det kommer funka ifall jag monterar om då eller ska jag vänta med det och ta dator till webbhallen? kommer det ens att räcka med två dispensers?

Det är betydligt fler än två stycken. Du ser hål i moderkortet där skruvarna ska in. Distanshålen ser du i chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@trikomannen: men jag förstår inte dem videor jag kollat på säger inget om det inte häller på bruksanvisningen. Ifall det är så varför skickar dem bara två distanser? det är märkligt men jag återkommer efter jag kollat med en it-tekniker så kan jag vidarebefordra den information jag får för kommande dator byggare