The Elder Scrolls VI bekräftat

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls VI bekräftat

Nu är det vi alla vetat bekräftat, det kommer en uppföljare till The Elder Scrolls V Skyrim.

Det finns ingen info, utom att Bethesda kommer släppa Fallout 76 den 14 november i år, sedan ska Starfield och TES VI släppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Nu är det vi alla vetat bekräftat, det kommer en uppföljare till The Elder Scrolls V Skyrim.
https://www.youtube.com/watch?v=OkFdqqyI8y4

Det finns ingen info, utom att Bethesda kommer släppa Fallout 76 den 14 november i år, sedan ska Starfield och TES VI släppas.

OMFG

hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyype

Permalänk
Medlem

Jag blir förvånad hur mycket och hur snabbt bethesda utvecklar. Fallout redan i år igen (det är nog samma motor som.i Fallout 4?) och sedan Rage och Doom och på det visar de redan upp både Starfield och nya Elder scrolls.
Att släppa båda dessa 2 nya spelen nästa år tycker jag verkar tidigt. Hur många utvecklare har företaget?
Dice har en huvudstyrka som syslar med nya grejer, de lite mer erfarna utvecklarna. Sedan tar de nya anställda och arbetar med uppdateringar och expansioner och då får man fram ett spel varje/vartannat år tycker jag.

Bethesda däremot verkar ha hur mycket som helst på gång.

Blir väldigt spännande att få höra mer om nya elder scrolls - men jag räknar inte med 2019 release.
Hoppas också på en ny spelmotor än den vi sett i Fallout 4. Måste ju vara gammal som gatan numera.

Permalänk
Medlem

@Zarlor:
Hoppas dock 2019! Annars lär man ju behöva bygga om burken!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Både Fallout 76 OCH Elder Scrolls VI!? Herrejösses, måste nog ta och spela klart Fallout 4 + DLC samt Skyrims DLC!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Som jag förstod det är det TES efter Starfield?
Skulle gissa att vi inte ser det tidigare än 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Jag blir förvånad hur mycket oxh hur snabbt bethesda utvecklar. Fallout redan i år igen (det är nog samma motor som.i Fallout 4?) och sedan Rage och Doom och på det visar de redan upp både Starfield och nya Elder scrolls.
Att släppa båda dessa 2 nya spelen nästa år tycker jag verkar tidigt. Hur många utvecklare har företaget?
Dice har en huvudstyrka som syslar med nya grejer, de lite mer erfarna utvecklarna. Sedan tar de nya anställda och arbetar med uppdateringar och expansioner och då får man fram ett spel varje/vartannat år tycker jag.

Bethesda däremot verkar ha hur mycket som helst på gång.

Blir väldigt spännande att få höra mer om nya elder scrolls - men jag räknar inte med 2019 release.
Hoppas också på en ny spelmotor än den vi sett i Fallout 4. Måste ju vara gammal som gatan numera.

Starfield släpps nog som tidigast slutet av 2019. Och TES6 ska släppas efter det. Säkert 2 år efter, så förvänta inget TES6 före 2021

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Starfield släpps nog som tidigast slutet av 2019. Och TES6 ska släppas efter det. Säkert 2 år efter, så förvänta inget TES6 före 2021

Om det släpps då är det 10 år mellan Skyrim och uppföljaren. Det var 5 år mellan Oblivion och Skyrim. Jaja, man får väl vänta då. Med tanke på Skyrims framgångar är pressen antagligen rätt stor, så de tar tid på sig.

Permalänk
Medlem

Jag som inte ens spelat klart varken Oblivion eller Skyrim Jag orkar knappt inte spela heller med alla mods som man vill ha in samt ska fungera

Jag antar att det nya Elder Scrolls kommer att ha 64 bit version från start denna gång?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag som inte ens spelat klart varken Oblivion eller Skyrim Jag orkar knappt inte spela heller med alla mods som man vill ha in samt ska fungera

Jag antar att det nya Elder Scrolls kommer att ha 64 bit version från start denna gång?

Jag har inte heller spelat klart Skyrim, trots flera hundra timmar i spelet. Kände aldrig att jag behövde avsluta alla huvud-delarna av storyn, det var allt annat som gav mig spelglädje.

Ja, det är absolut enbart 64-bit, det är Fallout 4 sen release.

Permalänk
Medlem

Skyrim släpptes ju på århundradets coolaste datum 11/11/11. När tror ni att TES VI släpps? Finns det några coola datum?

20 feb 2020, 02/20/2020 på amerikanska
19 aug 2021 08/19/2021

Permalänk
Medlem

Av reaktioner jag har sett på nätet så verkar ju folk tycka mer om Elder Scrolls serien än Witcher serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Av reaktioner jag har sett på nätet så verkar ju folk tycka mer om Elder Scrolls serien än Witcher serien.https://youtu.be/7oe7wszeHA8

Jag har inte spelat Witcher över huvud taget mer än ett demo när första spelet kom ut och tyckte att kontrollerna va helt dåliga.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zarlor:

Jag blir förvånad hur mycket och hur snabbt bethesda utvecklar. Fallout redan i år igen (det är nog samma motor som.i Fallout 4?) och sedan Rage och Doom och på det visar de redan upp både Starfield och nya Elder scrolls.
Att släppa båda dessa 2 nya spelen nästa år tycker jag verkar tidigt. Hur många utvecklare har företaget?
Dice har en huvudstyrka som syslar med nya grejer, de lite mer erfarna utvecklarna. Sedan tar de nya anställda och arbetar med uppdateringar och expansioner och då får man fram ett spel varje/vartannat år tycker jag.

Bethesda däremot verkar ha hur mycket som helst på gång.

Blir väldigt spännande att få höra mer om nya elder scrolls - men jag räknar inte med 2019 release.
Hoppas också på en ny spelmotor än den vi sett i Fallout 4. Måste ju vara gammal som gatan numera.

Får ju jämföra Bethesda med EA i så fall,
Doom och rage, utvecklas ju av ID software.
Bethesda är utgivare inte utvecklare

Däremot äger de ju Bethesda game studios som utvecklar en del, vilket förklarar att Doom när det kom var grymt väloptimerad, hade stöd för multiGPU under vulcan, nyttjar alla cores och trådar det kan och flyter på skitbra på nästan allt och är snyggt medans FO4 ser ut som nånting från 2012, buggar till tusen, dåligt optimerat som fan, inte ens en värstingdator kan få bra FPS, saknade helt stöd för nya API'er etc.
ID är helt enkelt på en helt annan nivå än BGS när det gäller spelmotor och att tekniskt göra ett väl fungerande spel.
Innehållet är ju en helt annan femma dock.

Men är ju ironiskt att samma bolag samma år släpper både ett av de snyggaste och mest väloptimerade spelen, och ett av de sämst optimerade med väldigt föråldrad gfafik

Permalänk
Medlem

@Klubba: Jag tackar för infon. Då blev vi lite klockare än innan. I alla fall jag.
Spelar själv varken Doom eller Rage. Men såklart att det är ID software som utvecklar Doom nu när du skriver det.

Permalänk
Medlem

@landahl: Elder Scrolls har en fan-base som går tillbaka till -94, det är en instution.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Av reaktioner jag har sett på nätet så verkar ju folk tycka mer om Elder Scrolls serien än Witcher serien.

Det är väl inte så konstigt. Personligen är det en serie jag spelat och älskat i över 20 år. Witcher tog väl skruv som nåt stort först sista åren med trean. Har inte ens hunnit spela det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Var det inte Bethesda som sa att TES VI ”aldrig” skulle komma när de släppte ESO a.k.a. SWTOR: Tamriel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Jag blir förvånad hur mycket och hur snabbt bethesda utvecklar. Fallout redan i år igen (det är nog samma motor som.i Fallout 4?)

Roliga är väl att Skyrim i grunden är samma motor som Gamebryo motorn från Oblivion, och Fallout 4 motorn praktiskt taget också är baserad på samma grund... det är otroligt hur länge man kan polera och finlira för att hålla liv i en motor

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sveklockarn:

Var det inte Bethesda som sa att TES VI ”aldrig” skulle komma när de släppte ESO a.k.a. SWTOR: Tamriel?

Njae, det har man väl aldrig sagt? Man sa väl att man inte jobbade på det samt att man hade andra stora spel som skulle släppas innan man ens började tänka på en uppföljare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Njae, det har man väl aldrig sagt? Man sa väl att man inte jobbade på det samt att man hade andra stora spel som skulle släppas innan man ens började tänka på en uppföljare

Jag är 99,99999% säker på att antingen Pete Hines eller Todd Howard gjorde rubriker när de sa att eran för Elder Scrolls som single player-spel var över, och att det var ESO som var framtiden.

Det är ju inte otroligt att det i så fall skedde för att försöka få TES-fansen att blir subscribers, men det var åtminstone en av de avgörande anledningarna till att jag inte skaffade ESO.

Jag kan ha fel, men det är som jag minns det.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn: Har aldrig hört eller läst detta tidigare och kan inte googla fram något liknande heller.
Säger inte att du har fel, men jag tycker nog att ett sådant påstående från Bethesda själva skulle skapat stora rubriker som borde vara enkla att söka fram.

Hur som helst så orkar jag inte börja hajpa ett spel som ligger år bort och som saknar innehållsförteckning.
Väck mig om två år eller så...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

Jag går nog också på denna linje...
And rumors say they hawe curved swords... Did you hear that? Curved swords!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag som inte ens spelat klart varken Oblivion eller Skyrim Jag orkar knappt inte spela heller med alla mods som man vill ha in samt ska fungera

Jag antar att det nya Elder Scrolls kommer att ha 64 bit version från start denna gång?

Skärpning!

Ja det kommer va 64-bit, är 99% säker på det med tanke på att fallout 4 är 64-bit.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort irrelevant info/video.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...