Intel Pentium G4560 + GTX 1060 tillräckligt?

Permalänk

Intel Pentium G4560 + GTX 1060 tillräckligt?

Hej!

Som ni ser i titlen så har jag en Intel Pentium G4560 tillsammans med ett GTX 1060 3GB. Köpte nyss de gamla Assassin's Creed spelen till pc eftersom att jag inte spelat dom på länge och pallade inte spela dom på Xbox 360. Spelen fungerar ju såklart helt utmärkt och får lätt steady 60FPS. Köpte alla förutom "next-gen spelen" dvs. Unity, Syndicate och Origins. Är inte säker på om datorn skulle kunna klara av dom spelen utan massa lagg.

Är det någon som är erfaren och vet om spelen går att spela utan att kräkas?

Annars spelar jag bara genom dom på Xbox One istället men skulle vara kul om det gick på datorn. Menar inte att datorn ska klara dom spelen steady 60FPS menar bara om det går att spela spelen utan en massa framdrops? Nöjer mig så länge det ser bättre ut eller lika bra ut som konsol versionerna och med minst 30FPS eftersom att det är vad konsol versionerna är låsta till.

Visste inte heller riktigt vart denna skulle postas så ni får gärna flytta mig om jag är helt ute och cyklar

Svar upskattas verkligen eftersom att spelen är ganska dyra och vill helst veta om jag kan spela dom innan jag köper dom

Permalänk
Medlem

jadu pentium är ju inte direkt en cpu gjord för spel, den är ju inte ens quad core så nä förvänta dig inte för mycket.. krävs väl nästan core i5 minst för att klara sig idag hyffsat. Jag sitter på i3 visserligen men vissa spel kan hacka rätt bra trots 1050 gtx.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

jadu pentium är ju inte direkt en cpu gjord för spel, den är ju inte ens quad core så nä förvänta dig inte för mycket.. krävs väl nästan core i5 minst för att klara sig idag hyffsat. Jag sitter på i3 visserligen men vissa spel kan hacka rätt bra trots 1050 gtx.

Jag försöker hålla mig borta från nyare titlar och köra dom på Xbox One istället men pallar inte gå tillbaka till 30FPS ibland, men det är ju i och för sig bättre än att det hoppar mellan 30-50 hela tiden.
Nyaste spelet jag äger till PC är Watch Dogs 2 och det klarar jag kanske 40-50FPS på high så ja det blir nog Xbox One för nyare titlar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Om inge annat så bör du kunna hitta en i5 begagnad för en billig peng den dagen du känner att din Pentium inte orkar med längre.
Mer till ämnet då. De går ju att trolla lite med grafikinställningarna så att spelen funkar hyffsat bra.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Om inge annat så bör du kunna hitta en i5 begagnad för en billig peng den dagen du känner att din Pentium inte orkar med längre.
Mer till ämnet då. De går ju att trolla lite med grafikinställningarna så att spelen funkar hyffsat bra.

Jaså? Hur mycket skulle en kunna ligga på då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva hålla med hazzard, din CPU är flaskhalsad på grund av den överdrivna GPU, hitta en lokal butik för att få en begagnad CPU, det skulle inte göra stor skillnad. i5 4th genen kommer att fungera.

Permalänk
Medlem

Kanske SweClockers tester, kan ge lite ledning?

https://www.sweclockers.com/test/23332-intel-core-i3-7350k-oc...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

jadu pentium är ju inte direkt en cpu gjord för spel, den är ju inte ens quad core så nä förvänta dig inte för mycket.. krävs väl nästan core i5 minst för att klara sig idag hyffsat. Jag sitter på i3 visserligen men vissa spel kan hacka rätt bra trots 1050 gtx.

En modern i3 (i alla fall till stationära datorer) är som de gamla i5 från 7000 förutom turbo och har 4 kärnor. Så en modern i3 står sig bra till en budget speldator.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har för mig att prestandaskillnaden mellan g4560 (=budgetkungen ) och exempelvis i3orna från 7000-generationen är rätt så liten, i och med att g4560 har hyperthreading. Är inte helt säker på att din cpu nödvändigtvis flaskar ditt 1060, beror nog på vilka grafikinställningar du har. Kanske har någon kompis som har spelet så att du kan provspela det på steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9 9900K | Asus Strix Geforce RTX 2080 | Gigabyte Z390 Aorus Pro Wifi | 16GB RAM @ 3200MHz 14-14-14-34

Permalänk
Avstängd

AC unity är lite av ett spel som är halv knas med prestanda men kan med min dator ligga på runt 35-45fps men blir med låga settings i 1080p och gpu är flaskhals men tror inte du kommer ha något problem men heller inga extrema fps

Farcry 5 och andra tunga spel jag testat har funkat utmärkt och enda spelet jag faktiskt haft lite cpu stuttering är wreckfest i starten på vissa banor och är konstant 100% cpu usage och rätt lågt på gpu men kanske är spelet som är lite knas men även det är spelbart

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w