Bluetooth-högtalare för tysta rum?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006

Bluetooth-högtalare för tysta rum?

Hej!
Jag letar efter en bluetooth-högtalare att ha i sovrummet. Testade en för något år sedan och kommer nu troligvis lämna tillbaka mitt andra försök på grund av samma saker.

UE Wonderboom är olämplig för att:

*Av/På ljudet ekar i hela rummet. Verkar inte gå att justera volymen och den låter när den stänger av sig efter 15 min.
*Den brusar en del på låg volym

Finns det en högtalare som spelar bra på låg volym och som kanske har en statuslampa eller något istället för ljudsignal?

NZXT H440 | Corsair AX750 | Asus P8P67 Pro B3 | Intel 2500k med Phanteks PH-TC14PE | 8gb Corsair Vengeance | Asus GTX 970 STRIX | 120GB Intel 320 | 250GB Samsung 840 basic | 2TB Seagate Barracuda Green

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

@Accipiter46: använder harman kardon omni, fungerar både med blutooth och wlan. vill du senare bygga vidare till övriga huset är det smidigt. (kör detta i varje rum i huset) den nya omni+ har desutom inbyggd chromecast.

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av aragon:

@Accipiter46: använder harman kardon omni, fungerar både med blutooth och wlan. vill du senare bygga vidare till övriga huset är det smidigt. (kör detta i varje rum i huset) den nya omni+ har desutom inbyggd chromecast.

Lite dyr, jag har lag budgeten på runt 1000:-. Det är ändå en sekundär högtalare.

Men tack för förslaget!

Skickades från m.sweclockers.com

NZXT H440 | Corsair AX750 | Asus P8P67 Pro B3 | Intel 2500k med Phanteks PH-TC14PE | 8gb Corsair Vengeance | Asus GTX 970 STRIX | 120GB Intel 320 | 250GB Samsung 840 basic | 2TB Seagate Barracuda Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

HK Onyx brukar reas för runt tusenlappen, den stänger inte av sig själv (åtminstone inte vid nätdrift).
Åtminstone inte vilken version det nu är jag har, någon av de första.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Accipiter46:

Lite dyr, jag har lag budgeten på runt 1000:-. Det är ändå en sekundär högtalare.

Men tack för förslaget!

Skickades från m.sweclockers.com

brukar gå att hitta för 599-699 (det var det jag betalade)

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av aragon:

brukar gå att hitta för 599-699 (det var det jag betalade)

Ok, Omni 10+ låg lite högre men 10an går för runt 1000:-. Ska hålla koll på priset framåt!

Skrivet av Json_81:

HK Onyx brukar reas för runt tusenlappen, den stänger inte av sig själv (åtminstone inte vid nätdrift).

Någon HK verkar vara bästa valet då! Antar att det går att köra bluetooth utan appen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Json_81:

Fast dom piper väl till när man connectar?

Det gör min Onyx 3 iaf...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av PlogarN97:

Fast dom piper väl till när man connectar?

Det gör min Onyx 3 iaf...

Ja, det gör den.
Jag gissade att det är avstängningsljudet som är det största problemet?

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av Json_81:

Ja, det gör den.
Jag gissade att det är avstängningsljudet som är det största problemet?

Stämmer, det var deal-breakern.

Connected-ljudet skulle vara skönt att slippa, men går att leva med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö stn
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Accipiter46:

Stämmer, det var deal-breakern.

Connected-ljudet skulle vara skönt att slippa, men går att leva med.

Sorry, läste din trådstart lite för slarvigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2006

Det slutade med att jag köpte en Sony SRS-XB30.
Tyst On/Off och helt ok ljud, speciellt med EQ aktiverat.

Kan även nämna Audio Pro Addon T3 som inte har några ljudsignaler alls.
Bättre ljud än XB30, men lite dyrare och inte lika smidig.