Permalänk
Medlem

PC-konsulten

Hej

Undrar ifall det finns några som har erfarenhet av att ha byggt laptops hos PC-konsulten

Är de att lita på eller ska man gå på de kända tillverkarna istället?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meninglösa och ohjälpsamma inlägg i enlighet med §1.6 och §5 i forumreglerna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Jamme:
Köpte en laptop där med 2 grafikkort.
Visade sig att skärmen blev svart o hängde sig när sli var aktiverat.
Fick dom utbytta 3 gånger. Ville häva köpet men det ville inte dom.
Dom erbjöd istället sig att byta grafikkort en fjärde gång och ta betalt en väldigt hög summa vilket slutade med att jag sålde datorn istället.
Skulle aldrig i hela mitt liv rekommendera pc-konsulten.
Skulle rekommendera dig att kolla lite reviews på asus, msi gigabyte, alienware. Kolla prestanda, hur pass bra dom kyler och ljudnivåer. Det brukar ändra sig år till år så man får hålla sig relativt uppdaterad.

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det inte som att man vinner på att det skulle sparas pengar exempelvis jämfört med en likvärdig dator från annat märke. Tittat där flera gånger och det är ofta dyrare än en märkesdator tråkigt nog.

Permalänk

Jag skulle definitivt rekommendera dem, bra kylning och byggkvalitet samt att du får exakt vad du vill i din laptop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har bara positiva erfarenheter med pc-konsulten.
Väldigt serviceminded och bra support.

Men jag erkänner att den modell jag köpte blir lite väl varm vad gäller cpu.
Hade problem med thermalthrottling. Så fick undervolta datorn för att slippa det, men den går fortfarande varmt när man pressar den.
Men de skall klara det så.

Har en i7700hq om jag inte minns fel med ett gtx 1070

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Mattecoach

Köpte en dator där, inga egentliga klagomål. Blev fel på tangentbordet efter ett tag, fick välja själv om de skulle skicka tangentbord så jag kunde byta själv eller om jag skulle skicka in hela datorn för byte.

Kan inte förvänta sig bättre kundtjänst! Datorn fungerade också bra!