Bethesda ger bort nedskalad version av Quake Champions gratis

Permalänk
Melding Plague

Bethesda ger bort nedskalad version av Quake Champions gratis

Id Softwares kommande onlineskjutare Quake Champions ges bort gratis via Steam, dock i en något begränsad version med bland annat färre spelbara karaktärer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj. Intressant marknadsföringsupplägg!
Det här får nog ta och hämtas tror jag

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Den är bara "delvis" nedskalad, du kan få champs utan att spendera pengar. Tar bara massa tid

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Det är lite fel att kalla det en nedskalad version då spelet är uppbyggt som en free to play -titel och planeras att vara detta vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Den är bara "delvis" nedskalad, du kan få champs utan att spendera pengar. Tar bara massa tid

Faktum är att det tar extremt mycket tid. Hur köper man champions undrar säkert folk? Jo, innan den stora patchen som kom ut denna månaden var det endast möjligt att köpa champions för riktiga pengar dvs antingen via ett paket på Steam eller med en in-game valuta som heter Platinum (som kostar riktiga pengar). Nu efter patchen har detta ändrats något då man även kan köpa champions för den andra in-game valutan som heter Favor. Favor är något man får efter varje avklarad match och hur mycket man får beror på hur duktig man är. Jag som inte är speciellt duktig och får runt 700-900 Favor per match och med tanke på att en champion kostar 250k Favor kan ni tänka er att det tar rätt många matcher innan man får ihop valuta för en gubbe.

Som tur var finns det några genvägar då man kan göra en tutorial i början som ger 200k Favor samt två Reliquaries (en lootlåda, kommer till det sen). Sen har man även varje dag tre challenges vilket tex kan vara att få 15 kills, orsaka 2000 damage, få 2 "Impressive" medaljer (=snyggt skott med railgun) eller annat. Klarar man av en challenge får man 2k Favor så potentiellt kan man få 6k Favor per dag bara av att göra alla challenges.

Vidare finns det daily login bonusar vilket är lite allt möjligt men innefattar en handfull av alla valutor, lootlådor och scrolls (lore som inte ger något speciellt). Sen pratade vi om lootlådorna för det finns tre stycken olika. En backpack som ger ett skin i olika rariteter (common, uncommon, rare, epic och legendary) dock är chansen att få bra kvalitet rätt så låg. Sen finns en box som ger två skins och har högre chans att vara av bättre kvalitet. Slutligen kommer Reliquaryn som jag pratade om tidigare och innehåller hela tre skins och extremt hög chans för bra kvalitet men om man har riktig tur så kan man faktiskt få en gratis champion.

TL;DR man låser upp champions antingen genom att köpa dem, betala för dem med in-game valutan Favor som man får genom att spela spelet, få dem gratis i Reliquaries som är den mest värdefulla loot boxen i spelet vilken man antingen kan köpa för pengar eller få som daily login bonus eller få efter en avslutad match.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: inte helt sant. Innan stora patchen kunde du få champions i loot-boxes. Jag fick clutch och anarchy den vägen. Nu har jag köpt visor med favor och scalebearer får man när man klarar den nya tutorialen. Så kag har jag 5 champions utan att spendera en krona. varje vecka finns en extra spelbar karaktär som du får behålla en vecka. Så om du har en massa runes för de olika karaktärerna så kan man ju försöka klara av dom och få massa extra favor. Snart har jag tjänat in en till champion. Har ingen lust att köpa championspacket nu när jag kämpat med att låsa upp alla karaktärer. Skulle däremot vilja kunna köpa möjligheten till custom game utan att behöva köpa championspacket.

Jag heter chris_kadaver på QC. Adda dom som vill

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Id Softwares kommande onlineskjutare Quake Champions ges bort gratis via Steam, dock i en något begränsad version med bland annat färre spelbara karaktärer.

Läs hela artikeln här

Kommande? Kommer det en version till på Quake Champions?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

@Mocka:
Den största loot-lådan reluquaries (stavning) ger faktiskt champions ganska ofta. Dessutom får du ihop sådana genom att bara logga in ett par dagar i rad eller genom att klara runes challanges vilket man gör hela tiden. Så det är långt ifrån omöjligt att få ihop ett par champs gratis på kortare tid.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Man kan även få For Honor Starter Edition helt gratis på Uplay i några dagar till.

Permalänk
Avstängd

Hua ...tog någon runda och känns klassisk quake och helt ok men blir fortfarande halvåksjuk efter 4 vändor eller så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Är nog trött eller missförstår jag allt, Vad gör det om man missar "starter ED" nu, när det ändå kommer vara gratis sen? eller vaaaaaaaaaaa.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Hua ...tog någon runda och känns klassisk quake och helt ok men blir fortfarande halvåksjuk efter 4 vändor eller så

Jag hade samma problem innan.
För mig hjälpte det att öka FoV rätt rejält, med åksjukan alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Hade köpt Quake men returnerade detta via Steam tidigare, nu tog jag den gratis versionen tydligen aktiveras den fulla versionen för mig, samt alla tidigare sparade från då jag köpt det fanns kvar dessutom.

Permalänk
Medlem

GISSES va dom sabbat spelet (som i sig inte är SÅ dåligt).
Laddtiden värst, men för mycket fel ändå utan den...Tack men nej tack.

_________
Underligt låååånga "laddningstider" (har snabb ssd.. litet spel... fail).

Abilities... OK småkul men överväger inte att det förstör det rena skill/spelflytet. Utan MINSTA förvarning orättvis overpower fiende.
Allt medföljande abilitymenytjaffs hör inte hemma i ett quakespel heller, inte skin-megamall:en heller.

För mycket... backpacks knee deep in lootboxes, STFU boxes, buy me BUY MEEE!

Störande musik som inte går att stänga av i menyerna.

Ljudet kändes för överdrivet. Speciellt fotstegen (dock lite van med valve/dod:s FÖR låga fotsteg)

Matchmaking... :\

Max 8 spelare..

Andra mindre saker.

Permalänk
Medlem

Men det är ju gratis så varför inte

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

@Mocka: inte helt sant. Innan stora patchen kunde du få champions i loot-boxes. Jag fick clutch och anarchy den vägen. Nu har jag köpt visor med favor och scalebearer får man när man klarar den nya tutorialen. Så kag har jag 5 champions utan att spendera en krona. varje vecka finns en extra spelbar karaktär som du får behålla en vecka. Så om du har en massa runes för de olika karaktärerna så kan man ju försöka klara av dom och få massa extra favor. Snart har jag tjänat in en till champion. Har ingen lust att köpa championspacket nu när jag kämpat med att låsa upp alla karaktärer. Skulle däremot vilja kunna köpa möjligheten till custom game utan att behöva köpa championspacket.

Jag heter chris_kadaver på QC. Adda dom som vill

Jag skrev om min text flera gånger eftersom jag är så opedagogisk och tyvärr föll den informationen nog bort.

Skrivet av Nima2001:

@Mocka:
Den största loot-lådan reluquaries (stavning) ger faktiskt champions ganska ofta. Dessutom får du ihop sådana genom att bara logga in ett par dagar i rad eller genom att klara runes challanges vilket man gör hela tiden. Så det är långt ifrån omöjligt att få ihop ett par champs gratis på kortare tid.

Jag har öppnat ca 15-20 reliquaries och fått en enda champion så "ganska ofta" gäller inte för mig iaf Fick Galena iaf vilket var okej då jag gillar hennes skill.

Skrivet av hejsann:

_________
Underligt låååånga "laddningstider" (har snabb ssd.. litet spel... fail).

Allt medföljande abilitymenytjaffs hör inte hemma i ett quakespel heller, inte skin-megamall:en heller.

Max 8 spelare..

Laddtiderna håller jag faktiskt med om, de är långa för det lilla som visas.

Håller också med om att det är alldeles för många skins och prylar (över 100st per gubbe).

Max 8 spelare ser jag inte som ett problem. Fler hade varit jobbigt och "o-Quakeigt" utan mer CoD/BF vilket är helt fel. Det ska ju vara korta matcher med färre spelare på mindre kartor med mycket action. Tittar man på statistiken är "medellivslängden" runt 30 sekunder (mer för bra spelare)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tagert:

Jag hade samma problem innan.
För mig hjälpte det att öka FoV rätt rejält, med åksjukan alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får testa att fippla med FoV och se om det hjälper och fick deja vu från quake 3 arena att jag hade samma problem där med för ...lär vara närmare 20 år sedan

Men tycker man hängde med ganska bra ändå och siktet sitter rätt snabbt för spelet är så basic så det var roligt att hoppa in och köra lite

EDIT: testade FoV på max och känns mycket bättre på en gång

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av hejsann:

GISSES va dom sabbat spelet (som i sig inte är SÅ dåligt).
Laddtiden värst, men för mycket fel ändå utan den...Tack men nej tack.

_________
Underligt låååånga "laddningstider" (har snabb ssd.. litet spel... fail).

Abilities... OK småkul men överväger inte att det förstör det rena skill/spelflytet. Utan MINSTA förvarning orättvis overpower fiende.
Allt medföljande abilitymenytjaffs hör inte hemma i ett quakespel heller, inte skin-megamall:en heller.

För mycket... backpacks knee deep in lootboxes, STFU boxes, buy me BUY MEEE!

Störande musik som inte går att stänga av i menyerna.

Ljudet kändes för överdrivet. Speciellt fotstegen (dock lite van med valve/dod:s FÖR låga fotsteg)

Matchmaking... :\

Max 8 spelare..

Andra mindre saker.

Då skulle du varit med när det var Closed beta. DÅ var det långa laddtider. Nu har dom kortat ner en del samt att man kan escapea bort sista klippet.

Permalänk
Medlem

Härligt! Måste testa detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Inaktiv

Sonen hade laddat ner detta då han vet att Farsan lirat q3 i sina unga dar, helt ok måste jag säga,kommer att spelas mer framöver....men fan vilken dårlig reaktionsförmåga man fått )