Permalänk

Problem med suddiga ansikten

Tjenare!

Äger en Sony KD-55XE9005 och på mina sändningar har jag svårt att få till bilden.
Är det en sändning som typ en sportstudio och dem visar bild en bit bort, blir ansikten rätt suddiga, samma sak om jag kollar en fotbollsmatch och försöker se spelarnas ansikten, kan dom vara lite suddiga.. saknar det där "krispet" på lite längre avstånd, är det närbild är det kristallklar bild!

Finns det någon inställning att pilla på för det?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vladimir1122oo:

Tjenare!

Äger en Sony KD-55XE9005 och på mina sändningar har jag svårt att få till bilden.
Är det en sändning som typ en sportstudio och dem visar bild en bit bort, blir ansikten rätt suddiga, samma sak om jag kollar en fotbollsmatch och försöker se spelarnas ansikten, kan dom vara lite suddiga.. saknar det där "krispet" på lite längre avstånd, är det närbild är det kristallklar bild!

Finns det någon inställning att pilla på för det?

MVH

jag har en 65Xe9303 och har inte märkt av något sådant. vad är det för signal du tar in i tvn som blir suddigt. upplösning, via vilken kabel etc?

en enkel åtgärd är att ställa om till sport-mode/snabba rörelser på tvn och se om det hjälper

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@griid:

Jag kör via Chromecast, från datorn.
Försök fila runt lite på olika inställningar, är samma sak både på Sport och standard läget jag använder, försökt vrida på skärpa och kontrast men får inget vidare resultat.. Det är ingen stor grej, men lite störande

Permalänk
Medlem

Nativeupplösning samt stänga av brusreducering brukar göra susen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vladimir1122oo:

@griid:

Jag kör via Chromecast, från datorn.
Försök fila runt lite på olika inställningar, är samma sak både på Sport och standard läget jag använder, försökt vrida på skärpa och kontrast men får inget vidare resultat.. Det är ingen stor grej, men lite störande

hmm, jag köpte en apple tv 4k för att kunna strömma 4k-material från netflix.
om du kör från sådan upplösning vet jag inte hur det blir med chromecasten. tror inte den klarar 4k. sedan har jag enrad olika inställnignar på appletvn för att kunna välja 4k 50, 60 Hz etc. kn även ta HDR där för väldgit bra ljusstyrka.
Jag är ganska säker på att det är chromecasten - har du specifikt en chromecast 4k kan du ignorera det tidigare

Jag spånar bara lite här.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@griid:

Tack för svar!

Ja, en Chromecast Ultra kanske skulle hjälpa mig, känns inte som TVn gör sig rätt just nu vilket fall!