AMD släpper uppdaterad drivrutin för Warhammer: Vermintide 2

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper uppdaterad drivrutin för Warhammer: Vermintide 2

Det finns alltid prestanda att hämta via mjukvaruoptimeringar, och nu släpper AMD en ny drivrutin med pinfärska prestandaförbättringar till svenska Warhammer: Vermintide 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Upp till 10% låter fint och så men det är också best case scenario tan det kan vara en ökning från 30 till 33 typ. Jag kan inte minnas senast jag fick en wow upplevelse på grund av att jag installerat en "optimerad drivrutin" för spelet jag spelar. Däremot har man varit med om att nya drivrutiner kan ge en sämre upplevelse. Kanske offtopic?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Upp till 10% låter fint och så men det är också best case scenario tan det kan vara en ökning från 30 till 33 typ. Jag kan inte minnas senast jag fick en wow upplevelse på grund av att jag installerat en "optimerad drivrutin" för spelet jag spelar. Däremot har man varit med om att nya drivrutiner kan ge en sämre upplevelse. Kanske offtopic?

mantle till bf4 var en wow upplevelse. Tog mitt 7970 ifrån 70fps ish till runt 100.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Upp till 10% låter fint och så men det är också best case scenario tan det kan vara en ökning från 30 till 33 typ. Jag kan inte minnas senast jag fick en wow upplevelse på grund av att jag installerat en "optimerad drivrutin" för spelet jag spelar. Däremot har man varit med om att nya drivrutiner kan ge en sämre upplevelse. Kanske offtopic?

Det är ca 10% i 1440p med Vega 64LC i alla fall, se detta test . Average från 92 -> 102, även 0.1% lows gick från 55 -> 59.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360