"tappade" filer i en VM (Ubuntu) [löst]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

"tappade" filer i en VM (Ubuntu) [löst]

Jag kör en Ubuntu-VM i VMware Player på Windows.

Hade någon dryg gigabyte filer i urklipp (i Windows) och när jag högerklickade i Ubuntu-VM:en fick den för sig att jag ville kopiera filerna dit.

Den växlade till en svart skärm med en grå progress bar som visade hur kopieringen fortskred och respektive filnamn (gick inte att stoppa).

Problemet nu är att jag kan se att diskutrymmet minskat med motsvarande antal megabyte men jag hittar inte filerna någonstans. Har letat bland senast modifierade filer etc och även sökt på exakta filnamn men dom finns liksom inte någonstans.

Någon som har en bra idé om hur man ska hitta dom?

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC | Intel 520 480GB | WD Black 3TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design ARC | Be-Quiet Straight Power BQT E9 CM 680W | LG BH08LS20 | ASUS Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Lösning:

sudo su

cd \

find . -iname "filnamn.zip"

filen fanns i: ./home/användarnamn/.cache/vmware/drag_and_drop/slumpatkatalognamn/filnamn.zip

cd /home/användarnamn/.cache/vmware/drag_and_drop/

rm -rf slumpatkatalognamn/filnamn.zip

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC | Intel 520 480GB | WD Black 3TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design ARC | Be-Quiet Straight Power BQT E9 CM 680W | LG BH08LS20 | ASUS Xonar Essence STX