Datorn fungerade igår, men inte nu...

Permalänk
Medlem

Datorn fungerade igår, men inte nu...

Hej,

Kan börja med att nämna att jag plockat ur/disconnectat allt förutom PSU, PCU, Moderkort samt on-off och reset-knapp (på framsidan).
Datorn startar, dvs får ström, cpu-fläkt drar igång men chassi-fläkt samt ingen belysning på moderkortet och efter 2-3 sekunder startar datorn om. Efter omstart (den dog, sen drog igång igen), så startar också chassi-fläkten samt belysningen på moderkortet. Därefter loopar datorn omstart efter 10 sekunder tills jag drar ut strömförsörjningen.

CPU: Intel 4790K 1150
PSU: Corsair RM-1000
Moderkort: MSI Z97X-gaming 3

All hjälp önskas här..

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kryd:

Hej,

Kan börja med att nämna att jag plockat ur/disconnectat allt förutom PSU, PCU, Moderkort samt on-off och reset-knapp (på framsidan).
Datorn startar, dvs får ström, cpu-fläkt drar igång men chassi-fläkt samt ingen belysning på moderkortet och efter 2-3 sekunder startar datorn om. Efter omstart (den dog, sen drog igång igen), så startar också chassi-fläkten samt belysningen på moderkortet. Därefter loopar datorn omstart efter 10 sekunder tills jag drar ut strömförsörjningen.

CPU: Intel 4790K 1150
PSU: Corsair RM-1000
Moderkort: MSI Z97X-gaming 3

All hjälp önskas här..

Tack på förhand!

Jag gick igenom samma scenario rätt nyligen... då var det moderkortet som gett upp. Jag hade omstarter ungefär varannan sekund men ändå. Testade du alla ramslots med ett minne åt gången? För mig blev det en jakt på beggat moderkort. Var väl utan dator i tre veckor och ett kostant jagande här på marknaden >.<

Har du testat med annat nätagg?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Börja med att eliminera nätagg och minnen i felsökningskedjan...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Video på problemet..

Datorn startar om konsekvent hela tiden.. Jag har en stark stark misstanke om att det skulle vara MB..

Länk video: https://www.dropbox.com/s/lin9o7au2to3bvb/IMG_3646.MOV?dl=0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag gick igenom samma scenario rätt nyligen... då var det moderkortet som gett upp. Jag hade omstarter ungefär varannan sekund men ändå. Testade du alla ramslots med ett minne åt gången? För mig blev det en jakt på beggat moderkort. Var väl utan dator i tre veckor och ett kostant jagande här på marknaden >.<

Har du testat med annat nätagg?

Jag provade ta ut alla minnen och även provat med ett åt gången..
har tyvärr inget annat nätagg att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kryd:

Jag provade ta ut alla minnen och även provat med ett åt gången..
har tyvärr inget annat nätagg att prova.

Väntar på ett kort ska skickas till mig så ska jag prova med det. Mailat GIGABYTE också vid sidan om i hopp om att dom tar ett kundansvar i ärendet om "felkoden" känns igen..