Google Chrome - tillägg utan web store

Permalänk
Medlem

Google Chrome - tillägg utan web store

I senaste Chrome kan man tydligen inte dra och släppa crx-filer på tilläggssidan för att installera tillägg längre. Det blir bara svårare och svårare hela tiden. Vet någon hur man ska gå till väga för att installera ett tillägg nu? Är enda alternativet att hosta upp $5 och publicera på web store?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Finns det inte ett utvecklarläge tillgängligt via en länk/knapp på Tillägg-sidan i Chrome-menyn?
Använder inte Chrome själv längre så kan inte se efter, men ganska säker på att det fanns förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Finns det inte ett utvecklarläge tillgängligt via en länk/knapp på Tillägg-sidan i Chrome-menyn?
Använder inte Chrome själv längre så kan inte se efter, men ganska säker på att det fanns förut.

Inte heller med utvecklarläge aktiverat verkar man kunna installera paketerade tillägg längre. Man kan packa upp det och lägga till som ett opaketerat tillägg, men då drabbas man istället av en irriterande ruta som berättar att man kör tillägget i utvecklarläge...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hittade en lösning. Om man startar chrome med --enable-easy-off-store-extension-install fungerar det att dra och släppa för att installera tillägg igen.

EDIT: Det var inte det som hjälpte. Allt som behövdes var att man aktiverade utvecklarläge precis som
@m4gnify föreslog. Tydligen är tilläggssidan lite buggig, så ibland fungerar inte dra och släpp för att installera direkt när man aktiverat utvecklarläge, utan man kan behöva ladda om sidan för att det ska fungera ordentligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Skönt att det fungerade idallafall!