Permalänk
Medlem

Batterier till elskateboard?

Tjenare, har en Eboard som har ett 36v 4,4ah batteri och det räcker väl i ca 12km innan den ger upp, vill förlänga det då jag tycker om att åka runt i flera timmar, har kollat runt och hittat detta Men de finns inte i lagret undrar om ni vet om något liknande jag kunde hitta i en svensk affär så jag slipper att vänta i en månad när man köper ifrån kina

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

seriekoppla 24st 1.5v volts batterier, standard 1500mah borde ge dig typ 3-4km

jadu

svårt att ge något seriöst förslag som inte blir kumpigt

googla 36v batteri

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Hur laddas batteriet? Två tåtar, eller flera? I ett sånt batteri är det flera seriekopplade celler på 3.6v nominellt. Med tiden kan batterierna hamna i obalans och då blir hela batteriet begränsat av sämsta cellen. Att balansera kan göra stor skillnad. Om du orkar och har en laddare som kan ladda en cell i taget kan du snitta upp batteriet och löda in laddaren på en cell åt gången och på så sätt balansera upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så som det är nu så har man en laddare som liknar en vanlig laptop laddare, men det jag tänkt på är vart man kan få tag på batterier till ett ok pris, anledningen till varför jag länkade just det batteriet var för att det var exakt det jag behövde men också var budgetvänligt!

Permalänk
Medlem

Okej, men tycker du att batteriet var dåligt från början? Annars kan en balansering göra det bättre. Annars har jag köpt en del batterier från banggood.com, men tänk på nya tullavgiften.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nor3ll: Näe batteriet i sig funkar väl som det ska typ, men vill ha mer åktid och tänker på om man ska försöka hitta ett svensksålt batteripack istället för att köpa individuella celler och bygga eget :/

Permalänk
Medlem

Jag förstår! Borde väl finnas ett gäng kan man tycka. Som sagt banggood har de mesta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ploooopp:

@Nor3ll: Näe batteriet i sig funkar väl som det ska typ, men vill ha mer åktid och tänker på om man ska försöka hitta ett svensksålt batteripack istället för att köpa individuella celler och bygga eget :/

Handla i Sverige och låt nå+n annan bygga åt dig. www.batteridoktorn.se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.