Köpa ny TV, gamla från 2013, erbjudande 17/6

Permalänk
Medlem

Köpa ny TV, gamla från 2013, erbjudande 17/6

Har haft min gamla i 4,5 år nu och känner att det är dags för ny.
Den har fungerat utan några annars märkbara problem men som den här tråden säger lämnar den helt klart mycket att önska då spel står för ungefär hälften av användningen.

Som sagt används den till spel och andra hälften till videor/ film, det vill säga används den enbart av hdmi apparater främst PC:n men också PS4 och Switch igenom en Sony receiver. Har alltså ingen riktig användning för fina smart-funktioner eller inbyggda högtalare osv.

Kriterier:
Budget upp till 6000kr
40-50"
4k 60hz
(mitt VESA är tekniskt set 200x200 max 25kg men misstänker att man bara kan skruva ditt någon förlängd platta för 300 & 400 mm)
Bra till "fina" spel (har mindre bildskärm för tävlingsinriktade spel)
Kan vara värt att nämna att TV:n sitter 3 m ifrån soffan.

Vad jag tittat på:

Tittade på just denna Samsung UE49MU6175 tv på erbjudande (endast 17/6) men har svårt att se varför den var dyrare innan, vad gör till exempel en Andersson LED50UHD610 sämre? Eller en medelväg som LG 49UJ630V eller Samsung UE40MU6105KXXC. Specifikationerna och relevanta funktioner verkar snarlika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceius:

Har haft min gamla i 4,5 år nu och känner att det är dags för ny.
Den har fungerat utan några annars märkbara problem men som den här tråden säger lämnar den helt klart mycket att önska då spel står för ungefär hälften av användningen.

Som sagt används den till spel och andra hälften till videor/ film, det vill säga används den enbart av hdmi apparater främst PC:n men också PS4 och Switch igenom en Sony receiver. Har alltså ingen riktig användning för fina smart-funktioner eller inbyggda högtalare osv.

Kriterier:
Budget upp till 6000kr
40-50"
4k 60hz
(mitt VESA är tekniskt set 200x200 max 25kg men misstänker att man bara kan skruva ditt någon förlängd platta för 300 & 400 mm)
Bra till "fina" spel (har mindre bildskärm för tävlingsinriktade spel)
Kan vara värt att nämna att TV:n sitter 3 m ifrån soffan.

Vad jag tittat på:

Tittade på just denna Samsung UE49MU6175 tv på erbjudande (endast 17/6) men har svårt att se varför den var dyrare innan, vad gör till exempel en Andersson LED50UHD610 sämre? Eller en medelväg som LG 49UJ630V eller Samsung UE40MU6105KXXC. Specifikationerna och relevanta funktioner verkar snarlika.

Jag röstar på LG'n.
Motiveringen är vettigt med anslutningar, bakgrundsbelyst plus IPS.
Har själv deras bakgrundsbelysta IPS och den är sjukt skön att se på oavsett vad du ser på.
Bra på spel är den också, hade den till datorn och lirade allt från BF och COD till Colin Mcrae dirt, och diverse andra spel.

Den är ett säkert kort med andra ord.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!