Klickande ljud i hörlurarna från Blue Yeti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2008

Klickande ljud i hörlurarna från Blue Yeti?

Håller på att bli galen!

Har helt plötsligt fått ett "tickande" ljud i mina hörlurar (HyperCloud X) som jag kopplat in i min Blue Yeti via 3,5mm uttaget för medhörning.

Så länge det inte spelas upp något ljud från datorn så hörs det ingenting. Men så fort jag antingen startar Discord, tittar på en video på Youtube eller liknande så hör jag ett konstant klickande ljud i hörlurarna.

När jag kopplar hörlurarna direkt in i datorn så hör jag inte ljudet, men då har jag ju heller ingen medhörning vilket gör att jag sitter och skriker framför datorn utan att jag själv hör/tänker på det.

RIKTIGT STÖRANDE! Vet inte varför eller hur jag jag skall bli av med det?

"Tick tick tick tick tick tick tick tick.........."

Obisdian 650D // i5 3570K @ 4,6Ghz // Corsair H100 // Asus P8Z77-V // Corsair 16GB DDR3 Vengeance // GTX 1070 4GB // SSD 256GB Samsung // 2TB Seagate 64MB // Optiarc 7283S // Corsair AX850

www.dagsbladet.se - Dom absolut "viktigaste" nyheterna på nätet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av MrBoXon:

Håller på att bli galen!

Har helt plötsligt fått ett "tickande" ljud i mina hörlurar (HyperCloud X) som jag kopplat in i min Blue Yeti via 3,5mm uttaget för medhörning.

Så länge det inte spelas upp något ljud från datorn så hörs det ingenting. Men så fort jag antingen startar Discord, tittar på en video på Youtube eller liknande så hör jag ett konstant klickande ljud i hörlurarna.

När jag kopplar hörlurarna direkt in i datorn så hör jag inte ljudet, men då har jag ju heller ingen medhörning vilket gör att jag sitter och skriker framför datorn utan att jag själv hör/tänker på det.

RIKTIGT STÖRANDE! Vet inte varför eller hur jag jag skall bli av med det?

"Tick tick tick tick tick tick tick tick.........."

Har ingen aning om klickandet i ljudutgången från din mikrofon... men duger det inte att koppla grejerna som vanligt och bara kryssa i att du vill höra mikrofonljudet i inställningarna?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2008

@evil penguin:
Problemet är att det blir fördröjning på ljudet ifall jag väljer Blue Yeti som mikrofon och sedan kör ljudet ut via 3,5mm utgången på datorn.

Obisdian 650D // i5 3570K @ 4,6Ghz // Corsair H100 // Asus P8Z77-V // Corsair 16GB DDR3 Vengeance // GTX 1070 4GB // SSD 256GB Samsung // 2TB Seagate 64MB // Optiarc 7283S // Corsair AX850

www.dagsbladet.se - Dom absolut "viktigaste" nyheterna på nätet