Permalänk
Medlem

Semesterspel!

Nu är semestern äntligen här och efter att ha spelat igenom BioSchock-serien så letar jag efter ett nytt spel att förgylla de regniga semesterdagarna med. Favoritspelen de senaste åren har varit Mass Effet, GTA V, Fallout 4, Witcher 3, Bioschock Infinite, Civ VI och Subnautica. Jag gillar spel med bra världar som man kan känna sig delaktig i utöver att panga hejdukar i ansiktet (även om det är fruktansvärt tillfredställande det också).

Jag har aldrig spelat något spel ur Far Cry-serien men jag är lite sugen på Far Cry V och dess öppna värld. Jag provade Divinity: Original sin men fastnade inte av oklar anledning trots att jag gillade konceptet, tvåan har ju prisats till skyarna så man kanske skall ge uppföljaren en chans istället?

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Stalker-serien, sjukt spännande spel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Vampire Masquerade Bloodlines. Spelet kanske är lite gammalt, men Installera https://www.moddb.com/mods/vtmb-unofficial-patch för mer bugg fixar.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Verkar som du diggar open world, har du lirat något spel ur Elder Scrolls serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rman:

Verkar som du diggar open world, har du lirat något spel ur Elder Scrolls serien?

Visst har jag det! Också några utav mina favoritspel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börja med Far Cry 3, den har bäst story tycker jag.

Fallout New Vegas är riktigt bra också.

Permalänk
Medlem

Sniper Elite 4 om du gillar krypskytte på stora kartor. Du kan välja mellan olika taktiker du vill använda, t.ex om du vill vara ljudlös, eller om du bara vill skjuta allt högljutt, eventuellt spränga saker
De tre andra spelen i serien kändes inte lika bra/kul som 4:an för mig.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Kanske en gammal klassiker vore något: The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Det fick bli ett Far Cry 5! Har spelat i ca 4 timmar och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Jag har aldrig läst den jämförelsen tidigare men jag måste säga att känslan i början påminner om den man får i både Skyrim och Fallout, en helt öppen värld där man kan göra lite som man vill. Hade bara storyn och karaktärerna varit lite mer genuina så hade det varit full pott.

Permalänk
Medlem

Dragon Age , med mods! fortfarande ett så sjukt bra spel. Tomd Raider nya är också riktigt bra. Witcher 3 DLC om du inte redan kört nya DOOM e ju fin me.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Sniper Elite 4 om du gillar krypskytte på stora kartor. Du kan välja mellan olika taktiker du vill använda, t.ex om du vill vara ljudlös, eller om du bara vill skjuta allt högljutt, eventuellt spränga saker
De tre andra spelen i serien kändes inte lika bra/kul som 4:an för mig.

kanske är en smaksak, men tycker det spelet är sådär. efter att ha spelat witcher 3 och tomb raider känns detta snäppet sämre =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Dragon Age , med mods! fortfarande ett så sjukt bra spel. Tomd Raider nya är också riktigt bra. Witcher 3 DLC om du inte redan kört nya DOOM e ju fin me.

Jag spelade det första Dragon Age men fastnade inte riktigt, jag kännde att det var ett bra spel men inte för mig. Doom har jag spelat ganska mycket och jag älskar det! Blev riktigt taggad när de visade upp en uppföljare nu under E3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Baldur's gate spelen kanske. Gamla men riktigt välgjorda spel.

Permalänk

@Shepard:

Far Cry 5 har jag också funderat på att köpa och klara under sommaren. Dock så har jag inte klarat varken Far Cry 1 eller Far Cry 2 så jag funderar på att klara dessa först innan jag köper Far Cry 5 (jag har dock klarat Far Cry 3 och Far Cry 4). Just nu håller jag på att spela Far Cry Primal för fulla muggar och försöker klara det. Svårt spel men det är riktigt kul med en sådan typ av tidsperiod (stenåldern).

Sedan har jag massvis av spel som jag har installerat på datorn men inte varvat... De FPS spelen som står på hyllan som jag ännu inte tagit mig an att lira är:
Bioshock Infinite
COD Infinite Warfare
Doom 3
Doom 3 Resurrection Evil
Doom 4
Swat 4
Swat 4 Stechnokow Syndicate
Fear 1
Fear 1 Extraction Point
Fear 1 Persus Mandate
Fear 2
Fear 3
Half Life 2
Half Life 2 Episode 1
Half Life 2 Episode 2
Fallout 3
Fallout New Vegas
Fallout 4
Wolfenstein New Order
Homefront 1
Homefront 2 Revolution
Duke Nukem Forever
Crysis
Crysis Warhead
Crysis 2
Crysis 3
Sniper Ghost Warrior 1
Sniper Ghost Warrior 2
Sniper Ghost Warrior 3
Ghost Recon Advanced Warfighter
Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Ghost Recon Advanced Warfighter Wildlands
Quake 4

Har massa andra spel (strategi, adventure mm) som också finns på listan...

Min målsättning är att jag ska ha varvat alla mina spel innan jag går i pension....

Permalänk

Brukar spela Faster than Light när jag är på semester, ett spel som ej kräver så hög prestanda samt kan spelas sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Tack för alla svar!

Det fick bli ett Far Cry 5! Har spelat i ca 4 timmar och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Jag har aldrig läst den jämförelsen tidigare men jag måste säga att känslan i början påminner om den man får i både Skyrim och Fallout, en helt öppen värld där man kan göra lite som man vill. Hade bara storyn och karaktärerna varit lite mer genuina så hade det varit full pott.

Låter som att du får testa Far Cry 3 när du är klar med femman!

Skrivet av Remixedcookie:

Brukar spela Faster than Light när jag är på semester, ett spel som ej kräver så hög prestanda samt kan spelas sönder.

Älskar det spelet men för mig är det onödigt jobbigt att spela på pc. Har man en iPad bör man enligt mig spela på den istället, finns säkert till android också.

Permalänk
Avstängd

Heroes of might and magic är ju ett återkommande semesterspel, kul och går att köra hot seat i värsta fall.