FZ intervjuar Pete Hines – om Fallout 76 i synnerhet och framtiden i allmänhet

Permalänk
Melding Plague

FZ intervjuar Pete Hines – om Fallout 76 i synnerhet och framtiden i allmänhet

Bland godbitarna från årets E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"This is a Fallout game that you can play as you want"
Nej eftersom jag spelar Fallout för handlingen är det här spelet meningslöst.

Permalänk
Skrivet av olle1884:

"This is a Fallout game that you can play as you want"
Nej eftersom jag spelar Fallout för handlingen är det här spelet meningslöst.

Fattas bara att dom lägger in krympande spelzon också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De var väldans mycket gnäll, jag tror det kan bli en kul spinoff, sen verkar det inte som pvp betyder något det är synd. Hade gärna haft ngn form av pvp loot, typ icke equipade saker, nuke codes etc. Hjärtat pumpar så mycket mer då när man spottar ngn man inte känner! Har inte pvp ett syfte kan man like gärna skrota det o köra duell system.

Det enda sorgliga är väl att det inte blir en fallout V på länge då både nya Starfeild och Elder Scrolls lär komma före. Kanske inte helt fel då de behöver en ny fräsh motor den kommer förhoppningsvis med starfeild. Önskedröm vore ju om de lyckades arbeta om IdTech motorn för open world så som de arbetade om singel player motorn för online gaming.

Permalänk

Kul o se vad det blir, kommer dock satsa på ett tokmoddat New Vegas som sommarunderhållning.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Alltså... detta är en flopp som väntar på att ske.

De hardcore fans som vill utforska kommer inte vilja ha "online", de vill ha helt single.
De som vill PVPa och köra den typ av spel, kommer inte kunna göra det pga anti-grief (och att andra inte vill på din karta).
De som vill bygga eller modda sitt spel, kan inte göra det för det är "online".
Och sen verkar allt vara i en form av survival... som många av oss inte är intresserad av.
Du kanske vill pausa och äta mat, eller gå på dass... glöm det.
Du kanske älskar V.A.T.S. och brukar vara en som satsar på sneak... glöm det.
Du kanske vill levela upp till 100+ och vara kraftfull nog att slå ut allt? glöm det.

Mao, de gör en enorm kompromiss för att få vissa att inte bli sura, men kan då inte göra någon riktigt nöjd. Hela "poängen" med "fallout" över alla andra spel, försvinner. Du kan lik-väl spela Far-Cry eller The Division... De försöker blanda helt olika spelare, helt olika spelstilar och slänga på en Fallout logga på det.

Jag brukar förbeställa Fallout spel. Brukar även köpa extra paketen... kommer inte lägga en enda krona på spelet tills jag vet om jag ens vill ha bas-spelet. Flopp 2018 är vad det är...