Microsoft: "Vi respekterade inte PC-spelare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

70-talisterna - spelade på Atari 2600, C64 och sedan Amiga 500/1200 och hade verktygen för att själva göra spel och program. Crackade spel och gjorde demos.

80-talisterna - växte upp med NES och SNES men gick sedan över till PC på 90-talet när föräldrarna kånkade hem skattesubventionerade PC från jobbet - fick därmed och verktyg till att själva göra spel och program. Knåpade HTML under IT-bubblan och blev fildelare.

90/00-talisterna - Började med Nintendo 64, Playstation och Gamecube. Är fast i konsollträsket fortfarande?

10-talisterna - Har begåvats med bland annat Raspberry Pi och Nintendo Labo. Nytt hopp för IT-sverige?

Är 80-talist själv och tycker din beskrivning är ganska träffande Dock gick jag aldrig över till något utan spelar på både PC och konsoll. Nu för tiden är jag inte så intresserad vilken plattform som är "bäst", vem som "vinner" eller "förlorar". Jag får hoppas att min glorious PC master race hjärnhalva kan motverka dirty console peasant tumören

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Windows for Live lades ner för typ 10 år sedan. Han tog bara upp det som exempel. Han nämde också att de ska finnas närvarande på Discord. Microsofts ägda Skypes största konkurrent.
[...]
Skickades från m.sweclockers.com

Microsofts motsvarighet till Discord är inte Skype utan Teams. Och Skypes största konkurrenter är Facebook Messenger och Whatsapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Är 80-talist själv och tycker din beskrivning är ganska träffande Dock gick jag aldrig över till något utan spelar på både PC och konsoll. Nu för tiden är jag inte så intresserad vilken plattform som är "bäst", vem som "vinner" eller "förlorar". Jag får hoppas att min glorious PC master race hjärnhalva kan motverka dirty console peasant tumören

Då är vi två.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Eller, så gör de bara en egen, bra tjänst. Origin var riktigt bra trots EA för ca 1-1,5 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vore ju kanske trevligt om dom kunde göra en bra tjänst, fast dom har prövat två gånger nu och bägge är lika värdelösa, hjälper inte att det måste blandas in med Xbox heller. Att dom kör på UWP är en annan sak, det kan dom fortsätta med, fast gärna släppa genom en annan tjänst.