Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Permalänk
Melding Plague

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eller så e E3 förknippat med för mycke påhittad reklam så inte många som bryr sig.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

Var väl rätt många årtalsfrågor vilket jag gissar har påverkat resultatet en del. Säkert hälften av frågorna hade väl årtal som val.
Det där med frågor om årtal med närliggande svarsalternativ är antagligen frågeställningar som bara lämpar sig för en mindre skara oavsett vilket område quizen handlar om.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Är ju bra att är rätt svårt egentligen tycker jag. Då får ju de som verkligen kan det lite extra "cred" tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Var väl rätt många årtalsfrågor vilket jag gissar har påverkat resultatet en del. Säkert hälften av frågorna hade väl årtal som val.
Det där med frågor om årtal med närliggande svarsalternativ är antagligen frågeställningar som bara lämpar sig för en mindre skara oavsett vilket område quizen handlar om.

Många av årtalen kunde man gissa sig till. I alla fall om man hade ett hum om när spelen hade release.
Ex Battlefield kommer ett om året. Då kan det ju omöjligt visas 2+ år innan release på E3 med tanke på att det var ett annat Battlefield som gällde då.
"Bethesda närvarade för första gången på E3 2015 och avtäckte ett spel som för ovanlighetens skull släpptes senare samma år.". Rätt uppenbart att det inte var spelen som kom innan 2012 som visades 2015.