Permalänk
Medlem

Ljudkort hittas ej?

Hej!

Detta problem började en vecka sen, då jag plötsligen insåg att min mick inte fungerade, medans jag fortfarande kunde höra ljud.
Jag använde Skype Echo / Sound Test Service för att säkerställa att det var ljudkortet eftersom jag får denna "varning"

http://prntscr.com/jtdf3y

Det måste vara en ny drivrutinsuppdatering eller mina klumpiga händer som tog sönder micken, eftersom jag inte lekt runt med drivrutiner osv själv.

https://valid.x86.fr/ukrjxn något mer detaljerat statistik.

OS: Microsoft Windows 10
Processor: Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz
Processorkylning: Intel Standard
Moderkort: Sabertooth P67
Minne: 2x 4GB DDR3 SDRAM PC3-12800 Corsair CMZ8GX3M2A1600C9
Grafikkort: AMD Radeon R9 280X
Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 120GB, WDC WD20EARX-00PASB0
Nätaggregat: XFX PRO750W
Övrig kylning: 1x 80mm insug, 1x 120mm utblås, 2x 200mm insug
Övriga komponenter: Realtek ljudkort
Temperaturer: 63C CPU i idle läge.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

@Marre Beast:
Om det nu är en drivrutins uppdatering.
Prova att göra en "Roll Back" av den, detta görs via enhetshanteraren, i den dubbel klicka på ljudkortet, välj sedan "Driver" tabben, om den har uppdaterats bör "Roll Back Driver" vara klick bar.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Rutan som ska klickas är grå

Permalänk
Medlem

@Marre Beast:
Oki, då är det förmodligen inte för att den har uppdaterats.
Kontrollera så att mikrofonen är aktiv, genom att höger klicka på högtalare ikonen i aktivitest fältet, och välj "Recording devices".

Permalänk
Medlem

Aktivera: Inställningar (för Windows 10) -> Sekretess -> Mikrofon -> Låt appar använda mikrofon

Permalänk
Medlem

@elBenko: dET FUNGERADE JAG ÄLSKAR DIG

Permalänk
Medlem