Bygga dator med delar för: 15 000-20 000:-

Permalänk

Bygga dator med delar för: 15 000-20 000:-

Hej alla hjälpsamma!

Tänkte bygga ett nytt system som tråden indikerar.
Jag skulle vilja vara future proof och kunna köra de allra flresta titlarna i dagsläget på högsta inställningarna med höga fps (100-150 konstant).

SLI eller crossfire känns inte så altuellt, utan hellre ETT vettigt jävla grafikkort :D.

Jag har inga problem med att köra Ryzen eller AMD i överlag utan vad som passar i systemet blir perfa! När vi ändå snackar proccesorer så fungerar AIO vattenkylning men är absolut inget krav :).

Windows kommer att behövas! Men bygger dagorn själv.

Dyker frågor upp om preferenser kring typ led belysning eller chassin så fråga bara på!

Tack på förhand,
Alex

Permalänk
Medlem

Går förmodligen att få ner priset om du handlar från ett par ställen eller nöjer dig med ett GTX 1080.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11594616/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aclaesson:

Hej alla hjälpsamma!

Tänkte bygga ett nytt system som tråden indikerar.
Jag skulle vilja vara future proof och kunna köra de allra flresta titlarna i dagsläget på högsta inställningarna med höga fps (100-150 konstant).

SLI eller crossfire känns inte så altuellt, utan hellre ETT vettigt jävla grafikkort :D.

Jag har inga problem med att köra Ryzen eller AMD i överlag utan vad som passar i systemet blir perfa! När vi ändå snackar proccesorer så fungerar AIO vattenkylning men är absolut inget krav :).

Windows kommer att behövas! Men bygger dagorn själv.

Dyker frågor upp om preferenser kring typ led belysning eller chassin så fråga bara på!

Tack på förhand,
Alex

Jag valde att till skillnad från de andra också lägga till lite mer lagring. Denna har också snabbare minnen än de övriga. CPU-kylaren presterar ungefär som NH-D15 (som är en av de bästa kylarna) men för mindre pengar.

Via denna kampanj får du 500kr tillbaka vid köpet av moderkortet i korgen - då landar du under 20TKR. Windows finns sedan att köpa för ca 250kr från exempelvis Kinguin.

Jag skulle förövrigt avråda från att köpa "MSI 1080Ti Armor" som rekommenderats i tråden. Varför kan du läsa här.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Nice

Bra dator

Permalänk
Medlem

Körde ett MSI-tema:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11799212/

Alternativt vänta in 2080 istället för 1080ti.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •