Samsung vill utveckla egna grafikkretsar för mobiltelefoner

Permalänk
Melding Plague

Samsung vill utveckla egna grafikkretsar för mobiltelefoner

Precis som Apple före dem ska Samsung börja utveckla egna grafikprocessorer, vilka ska användas i billigare mobiltelefoner samt självkörande fordon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra Ju fler som utvecklar gpu:er desto bättre.

Fler aktörer inom olika områden på gpu marknaden ökar konkurrens och driver utveckling.

Trodde ett tag att Samsung skulle köpa upp AMD för att komma åt deras GPU IP.

Permalänk
Medlem

Ja att utveckla och tillverka saker in house är ju ofta billigare. Men jag tror ju att de använder de sparade slantarna till att öka vinstmarginalen istället för att ge oss konsumenter som ger dem mat på bordet billigare produkter

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja att utveckla och tillverka saker in house är ju ofta billigare. Men jag tror ju att de använder de sparade slantarna till att öka vinstmarginalen istället för att ge oss konsumenter som ger dem mat på bordet billigare produkter

Absolut. De är antagligen mer intresserade av att ta fram komponenter som är bättre än konkurrenternas snarare än att pressa priser. Även om det för dem kan ge positiva effekter på båda punkterna.

Men om det här bara skulle resultera i högre energieffektivitet skulle jag vara nöjd.

Permalänk
Medlem

Så fort man använder uttrycket "De sistnämnda" så har man gjort om artiklen till nån form av jakt där man måste backtracka för att förstå vad som syftas på. Det som vi älskar så mycket i spel.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@kelthar: Köp mer ram så kan du hålla't i minnet!

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

@ozzed Givetvis, precis som Apple med flera så är de ett vinstdrivande bolag som siktar på att öka marginalen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define S ¤ EVGA SuperNOVA 650 G2 ¤ R7 2700 ¤ ASUS X470 Prime Pro ¤ Corsair Vengeance LPX 16Gb 3200Mhz ¤ ASUS GeForce 970 GTX OC STRIX 4Gb ¤ Samsung 850 PRO 500Gb ¤ Seagate 1000Gb

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ja att utveckla och tillverka saker in house är ju ofta billigare. Men jag tror ju att de använder de sparade slantarna till att öka vinstmarginalen istället för att ge oss konsumenter som ger dem mat på bordet billigare produkter

Företag i marknadsdominanta positioner är väl knappast skyldiga dem någonting. Ja Samsung telefoner, precis som Apple telefoner är överprisade, vilket är därför jag inte köper skiten. Men de är inte skyldiga oss någonting.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Företag i marknadsdominanta positioner är väl knappast skyldiga dem någonting. Ja Samsung telefoner, precis som Apple telefoner är överprisade, vilket är därför jag inte köper skiten. Men de är inte skyldiga oss någonting.

Skyldiga och skyldiga.. Det beror väl på hur man vill se det. Jag trivs ju bäst när det är köparens marknad och företag tvingas skära i marginalerna och kräla i stoftet för att slåss om oss kunder, men tycker man att företag får göra som de vill och de inte är skyldiga oss något alls så är det inte så himla konstigt att vi får dyrare och dyrare produkter med sämre och sämre kvalitet.

Dock är det ju bra då att du inte köper saker du tycker är för dyra. Många begriper inte att plånboken är det enda vi egentligen kan rösta med.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Skyldiga och skyldiga.. Det beror väl på hur man vill se det. Jag trivs ju bäst när det är köparens marknad och företag tvingas skära i marginalerna och kräla i stoftet för att slåss om oss kunder, men tycker man att företag får göra som de vill och de inte är skyldiga oss något alls så är det inte så himla konstigt att vi får dyrare och dyrare produkter med sämre och sämre kvalitet.

Dock är det ju bra då att du inte köper saker du tycker är för dyra. Många begriper inte att plånboken är det enda vi egentligen kan rösta med.

Va?! Det är väl endast företagsstrategiskt riktigt att försöka öka sin vinst? Att ha den senaste smartluren är ju knappast en mänsklig rättighet och inget vi behöver för vår existens. Självklart ska produktionen av lyxartiklar inte vara någon jäkla välgörenhet. xD

Och detta är ju resultatet av "köparens marknad". Trotts mängder av alternativ springer köparna till företag som Samsung och Apple som flugor till bajs istället för att söka efter prisvärdhet. Vad det beror på kan vi bara spekulera i.

Visa signatur

En ny signatur