Permalänk
Medlem

GTX 970 vattenblock?

Hej på er!

Är lite sugen på att bygga om datorn med vattenkylning så jag har spanat på lite prylar för detta.
Då jag har ett GTX 970 fortfarande så verkar det vara lite svårt att hitta block till dessa.
Försvinner de gamla blocken helt från marknaden när det kommer nya kort, eller är jag bara dålig på att leta?

Jag har hittat ett block men skulle vara intressant att se vilka alternativ som finns.

Om ni har andra råd att ge vad gäller vattenkylning generellt så är det mer än välkommet!

Permalänk
Medlem

Dom slutas tillverkas efter ett tag letade själv efter block ett tag innan jag skaffade mitt 1080 detta var långt över ett år sedan dock så du har nog störst chans på ebay o liknande om du vill hitta block!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill:
Misstänkte det. Typiskt, jag som tycker att mitt 970 tuffar på bra ändå..
Vi får se om det blir en 1080 tidigare än planerat

Permalänk
Medlem

Mailade till och med EK när jag var i din situation och dom letade till och med bland gamla prylar om det eventuellt kunde ligga något block eller pre production block men icke så nicke tyvärr

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Adnerhill:
Haha, fint av dom att kolla i alla fall.
Lägger nog vattenkylningstankarna på is om jag inte hittar något på blocket så länge.

Tack för dina svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Leta efter begagnade block är det enda sättet att hitta block. Block till grafikkort och moderkort är lite som moderkort/grafikkort från förra generationer, försvinner snabbt när nästa generation kommer.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär