Permalänk
Medlem

Säljråd: Alienware r4 17

Hej!
Jag har en alienware r4 17.3 tummare med i7 7820HK, gtx 1080 8 GB DDR5X och tobii eye tracking i IPS skärmen bland annat. Jag köpte den direkt från Dell och fick hem den i februari i år, köpte även olycksfallsförsäkring 1 år, win 10 pro, office 365 personal med mera. Någon som vet vad som är ett rimligt pris att begära för en sådan maskin? Har insett att jag inte har något som helst behov av att ha just en bärbar då jag aldrig flyttar datorn utan hellre lägger dom pengarna på ännu mer, stationär, kraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djuse:

Hej!
Jag har en alienware r4 17.3 tummare med i7 7820HK, gtx 1080 8 GB DDR5X och tobii eye tracking i IPS skärmen bland annat. Jag köpte den direkt från Dell och fick hem den i februari i år, köpte även olycksfallsförsäkring 1 år, win 10 pro, office 365 personal med mera. Någon som vet vad som är ett rimligt pris att begära för en sådan maskin? Har insett att jag inte har något som helst behov av att ha just en bärbar då jag aldrig flyttar datorn utan hellre lägger dom pengarna på ännu mer, stationär, kraft.

Är det 60hz skärm?
Minne?
Hdd?
Är det 60hz skärm så blir det lite jobbigt o sälja den tror jag.
Har haft ett flertal alienware laptops m17 och m18. Det är väldigt roligt o köpa men inte alls roligt o sälja.
Skambud dagligen fick jag, sålde dom för knappt 1/3 av priset.
Det tråkiga för din del är att det finns nyare cpuer som är bättre i dom nu, Intel Core i7-8750H.
Sen har du inte heller 120hz skärm.
Skulle nog testat o lägga ut den för 12-15k o kolla hur många bud man får. Ut på blocket o ta några bra bilder.
Inte nöjd med priset? Lägg ut den för 20k o sänk priset 500-1000kr varje vecka tills du får den såld. Eller lägg ut den på tradera bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Är det 60hz skärm?
Minne?
Hdd?
Är det 60hz skärm så blir det lite jobbigt o sälja den tror jag.
Har haft ett flertal alienware laptops m17 och m18. Det är väldigt roligt o köpa men inte alls roligt o sälja.
Skambud dagligen fick jag, sålde dom för knappt 1/3 av priset.
Det tråkiga för din del är att det finns nyare cpuer som är bättre i dom nu, Intel Core i7-8750H.
Sen har du inte heller 120hz skärm.
Skulle nog testat o lägga ut den för 12-15k o kolla hur många bud man får. Ut på blocket o ta några bra bilder.
Inte nöjd med priset? Lägg ut den för 20k o sänk priset 500-1000kr varje vecka tills du får den såld. Eller lägg ut den på tradera bara.

Nej, valde inte 120hz då jag köpte extern skärm :/
Det är 16 GB 2666Hz.
256 SSD + 1 TB 7200 rpm 6 GB/s.
Hm, det är så illa alltså att det är typ 30-40% av inköpspriset som gäller. Jäkla tråkigt för en så bra dator ändå. Då får det nog bli att behålla istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djuse:

Nej, valde inte 120hz då jag köpte extern skärm :/
Det är 16 GB 2666Hz.
256 SSD + 1 TB 7200 rpm 6 GB/s.
Hm, det är så illa alltså att det är typ 30-40% av inköpspriset som gäller. Jäkla tråkigt för en så bra dator ändå. Då får det nog bli att behålla istället

Skickades från m.sweclockers.com

Nja asså om du har ute den under längre tid så kan du nog få mer för den. Handlar om att vänta på rätt köpare helt enkelt.
Dom är helt enkelt svårsålda o i den prisklassen är det inte många som köper en begagnad laptop. Dom flesta köper en ny istället.
Det är ju bara ut med en annons som sagt o testa eller ut på tradera o hoppas på det bästa.
Finns ju inte någon mening med att ha kvar den, den lär inte gå upp i värde utan försök sälja den o få så mycket som möjligt för den.
Man kan ju även testa en bytes annons. Byt iväg den mot en stationär.