Funkar alla dessa dator delar med varandra? Och är dem bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2017

Funkar alla dessa dator delar med varandra? Och är dem bra?

Hej! Jag plannerar att bygga en gaming dator. Har använt mig av pcpartpicker och det verka funka bra, men det är en automatisk hemsida så vill vara på den säkra sidan. Valde ut delar och sen kollade jag om allt skulle funka. Vad jag ser så funkar allt bra. Men vill bara vara säker, om någon super expert vet. Studerar fortfarande så vet inte så super mycket, men kan liksom the basics. Så vet att case formaten (Mid-Tower-ATX) passar in på moderkortet och psu:n. Socketen är samma på både moderkortet och cpu:n. Och Motherboarden har 4 ram slots och kan klara up til 64GB, så 16GB (8GBx2) borde väll funka? Så allt borde väl funka? Men för att vara på den säkra sidan frågar jag här, för det finns säkert någon som byggt en dator och kan sånt här super bra! Om ni är så vass så kan ni kolla så att alla delarna funkar med varandra och att dem är bra för gaming? Är tacksam för all hjälp!

Här är alla delarna

CPU: Intel - Core i5-8600K 3.6GHz 6-Core Processor
CPU Cooler: CRYORIG - H7 49.0 CFM CPU Cooler
Motherboard: Asus - TUF Z370 Plus Gaming ATX LGA1151 Motherboard
Memory/Ram: Corsair - Vengeance RGB 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory
Storage/Hard drive: Western Digital - Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
GPU: Western Digital - Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Case: Corsair - SPEC-OMEGA ATX Mid Tower Case
PSU: EVGA - SuperNOVA G2 750W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply
Operating system: Microsoft - Windows 10 Home OEM 64-bit

Jag är tacksam för all hjälp, och tack för att du tog dig tid att läsa och kanske till och med försöka hjälpa mig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av KianPlays:

GPU: Western Digital - Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive

Det här det lite skumt ut Jag skulle verkligen rekommendera dig att köpa en 250GB SSD att ha operativsystemet på, det gör under för hur responsiv datorn känns I vardaglig användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2017

Måste ha kopierat fel

Skrivet av mmarks:

Det här det lite skumt ut Jag skulle verkligen rekommendera dig att köpa en 250GB SSD att ha operativsystemet på, det gör under för hur responsiv datorn känns I vardaglig användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha,måste ha skrivit fel. Men iaf gpun: är: Zotac GeForce 1060 6GB AMP Edition. Men du tycker alltså jag borde köpa en till hård disk som är 250GB och ha mitt Windows på? Ska tänka på det. Har du någon rekommendation på något som kostar under 400kr? Har inte så mycket mer pengar just nu...