Vad är en 1600 + b350 moderkort värt idag?

Permalänk
Medlem

Vad är en 1600 + b350 moderkort värt idag?

Vad tror ni att man kan få för en 1600 + oanvänd orginalkylare och moderkort (utan minnen)? Moderkortet är ett https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-B350-PLUS/. Överklockar dock endast till 3.9 men det är väl typ standard för 1st gen från vad jag läst. Moderkortet är väldigt billigt nu, såg ett pris för ett par dagar sedan för typ 800 spänn så 1400 för både CPU och moderkort eller är det för billigt/dyrt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad tror ni att man kan få för en 1600 + oanvänd orginalkylare och moderkort (utan minnen)? Moderkortet är ett https://www.asus.com/se/Motherboards/PRIME-B350-PLUS/. Överklockar dock endast till 3.9 men det är väl typ standard för 1st gen från vad jag läst. Moderkortet är väldigt billigt nu, såg ett pris för ett par dagar sedan för typ 800 spänn så 1400 för både CPU och moderkort eller är det för billigt/dyrt?

Edit
Haha missförstod som att du skulle köpa. Som säljare så tycker jag 1400 skulle vara för lite. Ryzen5 1600 går ju i alla fall för 1-1200kr. Raderade det jag skrev innan. När jag är osäker på pris brukar jag köra tradera. Blir ofta positivt överraskad över vad folk vill betala.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tror man borde kunna få lite mer för kittet. Ser ju mobos med min gamla i5a (i5 4690k) gå för samma pris, ibland dyrare. Skulle se det som ett kap att ändå få en jämfört med den i5an så pass ny ryzen för bara lite mer än tusenlappen.

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Hjälpsam

@ClintBeastwood: Letar man runt så hittar man nytt för ca 2500 kr, du ligger alltså lite under 2/3 av nytt pris, tycker att det är 2/3 där som maxpriset ligger.
Kort sagt, jag tycket att du ligger hyffsat till, kanske kan klämma ut en till hundring eller två.
Sedan vet jag inte vad andra skulle vara beredda att betala, i mitt fall har jag också förtroende för dig som säljare, skulle det vara någon okänd tjomme, är max pris, ca halva nypriset.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Då ligger jag kanske inte helt tokigt till ändå. Frågan är om det ens är värt att sälja för det priset, man får väl fundera lite.

@jOnÄTÄn
Säljer helst inte på Tradera utan vill ha vad grejerna är värda och sen är det bra. Visst tar jag ju gärna en hundring extra men till ett riktigt överpris känns det bara inte bra att sälja saker för, i alla fall för mig och hur andra gör skiter jag i så jag dömmer dig inte utan snarare förstår varför folk lägger ut sina saker där. Bra tips åtminstone för folk som kikar in i tråden och själv har grejer att sälja.

Skrivet av Ratatosk:

@ClintBeastwood: Letar man runt så hittar man nytt för ca 2500 kr, du ligger alltså lite under 2/3 av nytt pris, tycker att det är 2/3 där som maxpriset ligger.
Kort sagt, jag tycket att du ligger hyffsat till, kanske kan klämma ut en till hundring eller två.
Sedan vet jag inte vad andra skulle vara beredda att betala, i mitt fall har jag också förtroende för dig som säljare, skulle det vara någon okänd tjomme, är max pris, ca halva nypriset.

Det var snällt sagt utav dig. Tack så mycket!

Skrivet av Loweirst:

Tror man borde kunna få lite mer för kittet. Ser ju mobos med min gamla i5a (i5 4690k) gå för samma pris, ibland dyrare. Skulle se det som ett kap att ändå få en jämfört med den i5an så pass ny ryzen för bara lite mer än tusenlappen.

Om jag bestämmer mig för att lägga ut det till försäljning så drar jag dig ett PM så har du första tjing om du vill.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Tack för era svar! Då ligger jag kanske inte helt tokigt till ändå. Frågan är om det ens är värt att sälja för det priset, man får väl fundera lite.

@jOnÄTÄn
Säljer helst inte på Tradera utan vill ha vad grejerna är värda och sen är det bra. Visst tar jag ju gärna en hundring extra men till ett riktigt överpris känns det bara inte bra att sälja saker för, i alla fall för mig och hur andra gör skiter jag i så jag dömmer dig inte utan snarare förstår varför folk lägger ut sina saker där. Bra tips åtminstone för folk som kikar in i tråden och själv har grejer att sälja.

Så länge man är ärlig i rubrik och annons har man inget att skämmas för om nu de som budar vill betala överpris får de gärna göra det. När jag sålde mitt GTX 1060 fick jag 2999kr istället för 1400 som var det högsta budet här på sweclockers en vecka tidigare.
Jag är inte en sån där som skriver "snabb gamingdator" om en dator med ett GTX 580 osv. Typ som peter här https://www.blocket.se/alvsborg/Gaming_dator_79621462.htm?ca=...

Sen är tradera jävligt smidigt man behöver inte tjata på köparna att betala utan det gör tradera boka frakt går även det smidigt. Och kostar endast om man får sålt grejerna.

Men kan säga att 1400 tycker jag är lite. Kan bero på att jag nyligen gav 1200 för en r5 1600 endast.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tack för era svar! Då ligger jag kanske inte helt tokigt till ändå. Frågan är om det ens är värt att sälja för det priset, man får väl fundera lite.

@jOnÄTÄn
Säljer helst inte på Tradera utan vill ha vad grejerna är värda och sen är det bra. Visst tar jag ju gärna en hundring extra men till ett riktigt överpris känns det bara inte bra att sälja saker för, i alla fall för mig och hur andra gör skiter jag i så jag dömmer dig inte utan snarare förstår varför folk lägger ut sina saker där. Bra tips åtminstone för folk som kikar in i tråden och själv har grejer att sälja.
Det var snällt sagt utav dig. Tack så mycket!
Om jag bestämmer mig för att lägga ut det till försäljning så drar jag dig ett PM så har du första tjing om du vill.

Schyst! Skriv gärna till mig i så fall!

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.