Köpa dator nu eller sen. Vad ska jag tänka på inför framtiden...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

Köpa dator nu eller sen. Vad ska jag tänka på inför framtiden...

Tjo, jag ska investera i en ny Gaming PC.
Min Stora fråga är om jag ska beställa en nu eller om jag borde vänta tills nästa generation grafikkort släpps. Jag är inte så bra på att mecka med datorn så jag har tidigare köpt en färdigbyggd PC ifrån komplett(skönt att ha garanti och försäkring) ett misstag?

Just nu bryr jag mig inte om 4k, borde jag tänka om? Kan lägga 10k-15k på datorn.
Jag måste köpa en ny Monitor också. Skulle uppskatta några pointers när det gäller det med.

Vill kunna köra upcoming titles så som BF5, TheDivision2 och Borderlands3(när det nu kommer och kanske svårt att planera inför spel så långt i förväg)
Annars kör jag total war Totalwar som jag antar kräver en stark processor.
Jag Vill alltså kunna maxa spelen, skulle det vara möjligt på min budget? Vad borde jag kan jag spara ner på och vad är vickigt att lägga lite mer på. Jag menar det är ju enkelt att byta grafikkort i framtiden om det behövs men då måste ju resten av prylarna klara av att driva det.

Som ni märker så är jag rätt vilsen då det finns så många val och detaljer att tänka på.
Sen finns det ju också färdiga Gaming PC:s so Alienware t.ex. Dom hade inte superbra ryckte back in the days när jag köpte min gammal PC. Skulle något sådant vara ett bra val eller är dom overpriced?

Blev kanske lite luddigt men uppskattar hjälpen.

P.S Sorry för eventuella stavfel, jag är med i Petters Skrivklubb.