HTC One, problem, reset, mera problem.

Permalänk
Inaktiv

HTC One, problem, reset, mera problem.

Körde senaste uppdatering till Android 6, stog 1/2, denna uppdatering förbereder din telefon för Android 6.

När telefon startade om började processen "People" krascha så snart jag försökte ringa. Dvs, man trycker på telefon, skärmen blir vit en sekund, sen tillbaks till homescreen, sms'en står som telefonnummer, dvs, den hittar inte kontakterna. Något strul eller något som förhindrar contacts för att fungera? Går alltså inte att ringa ut, när folk ringer mig, så syns nummret istället för namnet som nummret är lagt under i kontakter.

Läst runt och hittade ingen lösning, så körde en reset på luren.

Nu dock, den har fastnat i start upp läget, när man går igenom sina första val, sen ska Google starta, då kraschar "Google Play service has stopped working", och så hoppar den tillbaks till NFS överförning ifrån annan android lur.

Så, vill köra en factory reset, men, kommer inte ihåg hur man gör, är det inte volume down + power tills android skärmen, där släppa? Jag gjorde det, och startade i reset mode, men, den kör igenom optimizing apps precis som android 6 ligger kvar... ???

Tur att man precis gjorde backup, någon som har något förslag på vad man kan göra innan man dumpar mera pengar på en ny lur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Så, vill köra en factory reset, men, kommer inte ihåg hur man gör, är det inte volume down + power tills android skärmen, där släppa? Jag gjorde det, och startade i reset mode, men, den kör igenom optimizing apps precis som android 6 ligger kvar... ???

"Press and hold the VOLUME DOWN button , and then press and hold POWER.
Wait for the screen with three images of Android to appear, and then release the POWER and VOLUME buttons.
Press VOLUME DOWN to select reset to factory settings, and then press POWER."

Källa:How to Reset HTC One ( or HTC Phones) to Factory Setting (Hard Reset)

Du missade kanske sista steget.

Fast en reset kommer inte att gå tillbaka till föregående version av Android, utan det blir samma version som var installerad när man gjorde reset.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv

åh fan.. tror det är problemet.. Så, brickad lur? :+

Permalänk
Medlem

@anon173292:
Prova gör en hard reset igen, om det inte fungerar, så ja, du har förmodligen brickat den.

Fast det är kanske inte helt hopplöst även om du har gjort det.
How to Unbrick HTC One

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv

Får kika imorgon.. galet hur man kan softbricka en lur med en officiell uppdatering..

Permalänk
Inaktiv

Ok, lyckades få igång den sista försöket igår kväll, men, det ursprungliga problemet kvarstår.

Dvs, kan inte ringa med telefonen eftersom processen people vägrar starta korrekt, det bara blinkar till.

Har googlat men hittar inte direkt något som verkar vara relaterat..

Permalänk
Inaktiv

Det löste ju sig bra.. tappade telefonen när jag höll på, skärmen hoppade ur..

Suck, blir en ny lur, så här innan semester, tur att jag gjorde backup i förrgår.