Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

PG27UQ bortblockad ur sortiment

Hejsan Sweclockare! Jag märkte att både Netonnet och webhallen har plockat bort deras pg27uq ur sortimentet. Tidigare imorse så stod det att det fanns 7st i webblager när jag tänkte beställa. Senare nu under dagen så är skärmen helt bortplockad från deras hemsida, samma sak gäller netonnet. Är det någon som vet vad som händer? Har skärmarna blivit skickade tillbaks?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

@degnöten:

Bra att veta om skärmen https://www.sweclockers.com/artikel/25907-asus-rog-swift-pg27....

Skärmen tillverkas bara få ex så inte säkert att alla butiker får in dom.

Då skärmen bara kan komma upp i 98Hz med HDR och inte 144Hz som den säljs för så kanske butikerna väljer att ta bort då då risken att någon lämnar tillbaka dom är stor skulle jag gissa på.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av superegg:

Då skärmen bara kan komma upp i 98Hz med HDR och inte 144Hz som den säljs för så kanske butikerna väljer att ta bort då då risken att någon lämnar tillbaka dom är stor skulle jag gissa på.

Om butikerna skulle ta bort produkter där marknadsföringen kan missuppfattas så skulle det inte bli mycket kvar. Det står i manualen till skärmen vilka begränsningar den har, så det är inte direkt som att Asus försöker hemlighålla det. Orsaken är nog den snarare den andra, Inet skriver t.ex. att tillgången är extremt begränsad på skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2018

@perost: Det stod dock att Webhallen hade 7st inne i lagret. Så känns konstigt att den bara försvinner från hemsidan. Det är ifall lagersaldot inte stämde på hemsidan och webhallen istället inte fick några exemplar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

@degnöten: Ja, det verkar vara lite si och så med leveranserna just nu. Elgiganten säger att de har 5 st. i webblager, medan Komplett säger att de kanske får in några om två veckor. Men varför @Webhallen valde att ta bort skärmen helt kan nog bara de svara på.