Små hack, ryckande i spel (GTX 1080 ti) hjälp uppskattas.

Permalänk
Avstängd

Små hack, ryckande i spel (GTX 1080 ti) hjälp uppskattas.

Hej jag har ryckande, hackande upplevelse när jag spelar spel på datorn jag köpte detta kortet nyligen https://www.gigabyte.com/se/Graphics-Card/GV-N108TGAMING-OC-1... samt har moderkort MSI B350 carbon pro och tillsammans med en AMD ryzen 1600X och ramminnen corsair vengeance LPX 2666mhz 8GB.

Jag undrar vad kan vara problemet eftersom det blir ryckningar/hackande eller hicups har jag läst om att det är då fler har haft problem med detta med gtx 1080 ti. har läst om att man ska stänga av HPET i bios men har inget sådant i bios och har stängt av det i windows istället men hjälpte inget alls har fortfarande detta problem i BF1. Jag har över 100fps i BF1 på 1440p 144hz skärm men får ändå detta problemet. Ser att gpu usage i BF1 kan svajja rätt bra och gå ner till bara 70% usage och sedan upp igen på 95-96% usage vilket då det flyter på utan något små hackande eller hicups.

Vad bör jag göra snälla hjälp mig

Med vänlig hälsning Gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Nu drar jag en vild chansning här men hur ligger du i ram minnes användning när du spelar? För jag har för mig det brukar rekommenderas att ha mer i ram än minnet på grafikkortet, jag har inte hållit på med felsökaning sen jag tagit en paus från datorer ett tag, Men jag undrar ändå inte om det är så att 8 GB ram blir för lite,

Men hoppas du får hjälp av någon mer insatt än vad jag är just nu:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Hej jag har ryckande, hackande upplevelse när jag spelar spel på datorn jag köpte detta kortet nyligen https://www.gigabyte.com/se/Graphics-Card/GV-N108TGAMING-OC-1... samt har moderkort MSI B350 carbon pro och tillsammans med en AMD ryzen 1600X och ramminnen corsair vengeance LPX 2666mhz 8GB.

Jag undrar vad kan vara problemet eftersom det blir ryckningar/hackande eller hicups har jag läst om att det är då fler har haft problem med detta med gtx 1080 ti. har läst om att man ska stänga av HPET i bios men har inget sådant i bios och har stängt av det i windows istället men hjälpte inget alls har fortfarande detta problem i BF1. Jag har över 100fps i BF1 på 1440p 144hz skärm men får ändå detta problemet. Ser att gpu usage i BF1 kan svajja rätt bra och gå ner till bara 70% usage och sedan upp igen på 95-96% usage vilket då det flyter på utan något små hackande eller hicups.

Vad bör jag göra snälla hjälp mig

Med vänlig hälsning Gamerfreak87.

Har du klockat kortet eller har du den i någon "turbo" läge ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aines:

Har du klockat kortet eller har du den i någon "turbo" läge ?

Skickades från m.sweclockers.com

har testat både klockat och oklockat men ändå hicups eller vad det heter :/

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: testa att stänga av vsync, blir det inte bättre kan du testa att sätta pre-renderades frames till 0 i Nvidia-controllpanelen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trullon:

@gamerfreak87: testa att stänga av vsync, blir det inte bättre kan du testa att sätta pre-renderades frames till 0 i Nvidia-controllpanelen

vsync kör jag alltid med av men det andra är på standard 1 men ska testa med 0

Edit: såg att det inte finns 0 ? det finns (använd 3D programinställningen) ska jag ta det?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: jag hade liknande problem i witcher 3. Ska kolla hur mina settings ser ut:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trullon:

@gamerfreak87: jag hade liknande problem i witcher 3. Ska kolla hur mina settings ser ut:)

okej gör det.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

HICUPSEN

@gamerfreak87: Hey hey hadde noe av det samme i Rise of the Tomb Raider da jeg "bara" kjørte på 8 GB ram til jeg fikk 16 GB så ble det "hicupsen" frorsvunnet i det blå. Vel kanskje også at mine Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz også fikk det bort,kanskje ikke hastigheten fra 2666 mhz betyr så mye.Men har du satt i bios intel xmp 2,0 på?Mvh Robert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robert miland:

@gamerfreak87: Hey hey hadde noe av det samme i Rise of the Tomb Raider da jeg "bara" kjørte på 8 GB ram til jeg fikk 16 GB så ble det "hicupsen" frorsvunnet i det blå. Vel kanskje også at mine Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz også fikk det bort,kanskje ikke hastigheten fra 2666 mhz betyr så mye.Men har du satt i bios intel xmp 2,0 på?Mvh Robert

Hej! försvann hicupsen när du uppgradera till 16GB ram? har rise of the tomb rider också och samma har hänt där med. japp jag kör XMP profile 2666mhz då mina minnen är på 2666mhz.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

Corsair Vengeance LPX DDR4 16 GB

@gamerfreak87: Ja det var jammen 16 GB vettu og jeg kan se at det brukes mye systemminne når jeg kjører Rise Of The Tomb Raider ca. 7-8 gb og noen ganger har det vært opp i 10 gb! Vel jeg kjører da alt på max i setting i spillet på en 2560x1440 skjerm 144 hz og med G-sync.Mvh Robert

Permalänk

systemminne

@gamerfreak87: Ja du kan jo se i Windows på oppgavebehandling i ytelse, der ser du bruk av systemminne og cpu bruk under spill og bruk GPU-Z kan du også se det,bare der ser du Vram bruk på Ditt grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robert miland:

@gamerfreak87: Ja du kan jo se i Windows på oppgavebehandling i ytelse, der ser du bruk av systemminne og cpu bruk under spill og bruk GPU-Z kan du også se det,bare der ser du Vram bruk på Ditt grafikkort.

minnet används såhär mycket när jag spelar BF1

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Om du vill veta om det är ditt kort det är fel på till 100% så kan du göra följande.

1. Prova med ett annat kort i din dator.
2. Prova det i en annan dator.
3. Installera en Linux distro och kör några spel som funkar.

Detta är något som debatteras dagligen på GeForce Drivers.
En del hittar lösningar där, andra blir aldrig av med det.

Jag har inga problem själv, men jag kan ta copy/paste på några grejer som har funkat för en del.

1.
Deleting
Gamebarpresence.exe
Gamemode.dll
Gamingtcui.dll
And graphicsperfsvc.dll

From system32

2.
With FCU, Microsoft has introduced some new crap with which they try to blindly patch exploits in softwares. These blind patches significantly reduce performance of some functions, and they are enabled by default system-wide. It is a questionable decision, but since Windows is seeding ground for all kinds of viruses, flash, acrobat and browser exploits, it's to some degree understandable.

But now comes the ridiculous parts: There's one system function, called GetPixel - which Microsoft stresses in their own documentation, you should never ever use, because it's slow as hell. This function is affected by one of these exploit preventions, making it further 10-100x slower. And guess what, Microsoft themselves use it in the Ribbon! Yes! That is right! The ribbon you can find for example in Windows explorer!

Furthermore, this function, and many others similarly affected are frequently used in some more complex, professional grade software, especially computer graphics softwares. But not only there; The fix to the issue was actually discovered by programmers who found that Tortoise Git runs several dozen times slower than how it did before FCU.

Alright, so with the explanation of the issue out of the way, here is how to fix it:

1, Hit start menu and type "Defender", it should bring up "Windows Defender settings" entry, so open it.

2, Another juicy part - if you use another AV software, like for example in my case - ESET, then you would naturally assume everything Defender related is disabled, and you would be wrong. If you use Defender, you will be brought to the Windows Defender Security Center straight away, but if you don't, you will end up on a Settings page saying that Windows Defender is not available because it's turned off. Click "Turn on Windows Defender Antivirus" - don't worry, your AV software will disable it again straight away.

3, Once you are in Windows Defender Security Center, Click App & browser control button

4, Scroll all the way down, to Exploit protection, and click Exploit protection settings text

5, Once on Exploit protection page, set Control flow guard (CFG) to OFF.

6, It will prompt you to restart your PC

7, After the restart, enjoy your smooth Windows experience again

3.
Stäng av Fullscreen Optimization.
Regfilerna är smidiga.

4.
Standby memory issue causing stutters on creators

5.
Avinstallera alla drivrutiner för ljud. Starta om datorn och låt den installera dom igen.

Läs igen alla fem punkterna noggrant.

Lycka till.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Vram Grafikkort

@gamerfreak87: Hei hei Kan du også se hvor mye Vram du bruker i spillet(BF1) med GPU-Z? Hvis det er så høyt der også da må du sette inn 8 GB mer vettu. Du maxer jo nesten systemminne ditt i det spillet, ja hvis du ikke har mye annet som kjører i bakgrunnen når du gamer da som også tar noe av systemminnet? Nei få inn de 8 GB på ditt HK,mange sier at 8 GB er nok for gaming i dag, det kan ikke gjelde alle spill.Du vet at når det blir for mye av noe så får man den vel kjente "hicupsen" også når man spiser for mye eller drikker for mye fort og det kan man jo si om data som skal ut fort til behandling som igjen trenger mer PLASS...hehe. Jeg kan ikke tro at du har minnelekkasje eller noe som tar mer minne...Vel bare en tanke der vettu.Mvh Robert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Om du vill veta om det är ditt kort det är fel på till 100% så kan du göra följande.

1. Prova med ett annat kort i din dator.
2. Prova det i en annan dator.
3. Installera en Linux distro och kör några spel som funkar.

Detta är något som debatteras dagligen på GeForce Drivers.
En del hittar lösningar där, andra blir aldrig av med det.

Jag har inga problem själv, men jag kan ta copy/paste på några grejer som har funkat för en del.

1.
Deleting
Gamebarpresence.exe
Gamemode.dll
Gamingtcui.dll
And graphicsperfsvc.dll

From system32

2.
With FCU, Microsoft has introduced some new crap with which they try to blindly patch exploits in softwares. These blind patches significantly reduce performance of some functions, and they are enabled by default system-wide. It is a questionable decision, but since Windows is seeding ground for all kinds of viruses, flash, acrobat and browser exploits, it's to some degree understandable.

But now comes the ridiculous parts: There's one system function, called GetPixel - which Microsoft stresses in their own documentation, you should never ever use, because it's slow as hell. This function is affected by one of these exploit preventions, making it further 10-100x slower. And guess what, Microsoft themselves use it in the Ribbon! Yes! That is right! The ribbon you can find for example in Windows explorer!

Furthermore, this function, and many others similarly affected are frequently used in some more complex, professional grade software, especially computer graphics softwares. But not only there; The fix to the issue was actually discovered by programmers who found that Tortoise Git runs several dozen times slower than how it did before FCU.

Alright, so with the explanation of the issue out of the way, here is how to fix it:

1, Hit start menu and type "Defender", it should bring up "Windows Defender settings" entry, so open it.

2, Another juicy part - if you use another AV software, like for example in my case - ESET, then you would naturally assume everything Defender related is disabled, and you would be wrong. If you use Defender, you will be brought to the Windows Defender Security Center straight away, but if you don't, you will end up on a Settings page saying that Windows Defender is not available because it's turned off. Click "Turn on Windows Defender Antivirus" - don't worry, your AV software will disable it again straight away.

3, Once you are in Windows Defender Security Center, Click App & browser control button

4, Scroll all the way down, to Exploit protection, and click Exploit protection settings text

5, Once on Exploit protection page, set Control flow guard (CFG) to OFF.

6, It will prompt you to restart your PC

7, After the restart, enjoy your smooth Windows experience again

3.
Stäng av Fullscreen Optimization.
Regfilerna är smidiga.

4.
Standby memory issue causing stutters on creators

5.
Avinstallera alla drivrutiner för ljud. Starta om datorn och låt den installera dom igen.

Läs igen alla fem punkterna noggrant.

Lycka till.

Tjena! Kan det verkligen vara så bra att ta bort filer från system 32? Är det filer som har med creators update å göra?

Det är inte mitt 1080 Ti som är sönder för det är bara i Bf1 som problemet är. Jag spelar For Honor och där flyter det på jätte bra. En annan sak som inte funkar för mig är att jag inte kan ta bort filerna från system32 hur ska man göra?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 ska prestera bättre med 16GB ram från vad jag har läst.
Googla på "battlefield 8gb vs 16gb".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av robert miland:

@gamerfreak87: Hey hey hadde noe av det samme i Rise of the Tomb Raider da jeg "bara" kjørte på 8 GB ram til jeg fikk 16 GB så ble det "hicupsen" frorsvunnet i det blå. Vel kanskje også at mine Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz også fikk det bort,kanskje ikke hastigheten fra 2666 mhz betyr så mye.Men har du satt i bios intel xmp 2,0 på?Mvh Robert

Skrivet av ClintBeastwood:

Battlefield 1 ska prestera bättre med 16GB ram från vad jag har läst.
Googla på "battlefield 8gb vs 16gb".

Japp, tror också att det är för lite arbetsminne.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Japp, tror också att det är för lite arbetsminne.

Det är inte värt att testa att ta bort fall creators update å se om problemet är borta?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av gamerfreak87:

Det är inte värt att testa att ta bort fall creators update å se om problemet är borta?

Det avgör du själv.
Jag kan inte garantera att det är minnet, men jag är till 90% säker på det.
Du har ett av de bästa grafikkorten som finns för spelande och har kombinerat det med 8 GB minne, det är som att sätta cykelhjul på en Ferrari.
Att sätta in 8 GB till arbetsminne, kostar en tusenlapp, ett nytt GTX1080 Ti ligger på runt 9000 kr.

edit
16 GB är rekommenderat, 8 GB minimum.
https://www.battlefield.com/games/battlefield-1/tech

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Skulle säga ram samt flaskande Cpu. Bf1 är väldigt, väldigt cpu-krävande i multiplayer och du har ett riktigt monsterkort men ganska medioker cpu för spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Vad har du för drivrutiner för ljudet? Ibland har Realtek haft drivers som inte varit de bästa. Enligt sidan på MSI finns det en väldigt ny driver för Realtek ljud till ditt moderkort. Prova avinstallera gamla, och sen installera den.

https://www.msi.com/Motherboard/support/B350-GAMING-PRO-CARBO...
Realtek High Definition Audio Driver
Release Date
2018-06-19

Det är samma som SCORPIUS föreslog ovan i punkt 5. Även om det kanske inte är det som är problemet skulle jag titta på andra saker också som några föreslagit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Skulle säga ram samt flaskande Cpu. Bf1 är väldigt, väldigt cpu-krävande i multiplayer och du har ett riktigt monsterkort men ganska medioker cpu för spel.

Kör du i 1280x720 med låga grafikinställningar?
https://www.sweclockers.com/test/23613-amd-ryzen-5-1600x-och-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gamerfreak87:

minnet används såhär mycket när jag spelar BF1

https://i.imgur.com/57pCXPe.jpg

Du ligger ju och sniffar på gränsen över vad som är tillgängligt.
jag skulle kolla antivirusprogrammet om du har ett sådant. Stäng av ex antivirus och antispyware om du har något sådant och testa

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Vad har du för drivrutiner för ljudet? Ibland har Realtek haft drivers som inte varit de bästa. Enligt sidan på MSI finns det en väldigt ny driver för Realtek ljud till ditt moderkort. Prova avinstallera gamla, och sen installera den.

https://www.msi.com/Motherboard/support/B350-GAMING-PRO-CARBO...
Realtek High Definition Audio Driver
Release Date
2018-06-19

Det är samma som SCORPIUS föreslog ovan i punkt 5. Även om det kanske inte är det som är problemet skulle jag titta på andra saker också som några föreslagit.

Jag kör inte med det integrerade ljudet jag kör med Creative soundblaster AE-5 och kör dom nyaste ljuddrivrutinerna.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Digital fyndjägare

Hej @gamerfreak87:

Tror faktiskt det bara handlar om att spelet får för mycket FPS och då kan det upplevas hackigt om du INTE sätter på en "FPS limit" på 142 om du kör 144HZ. Du kan använda dig av RTSS för att göra detta. Kör gärna med FXAA PÅ och Läget Energisparfunktioner väljer du Föredrar Maximal Prestanda i Nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Nej jag kör ultra på 1440p och ligger över 100fps. Jag har bra fps utan är bara det där hackandet som kommer var andra min typ. Kan det vara processorn som är klen alltså? Är inte 1600X tillräckligt bra för att kunna spela Bf1? :/ har till å med klockat den till 4ghz. Borde jag ändå köpa ny cpu?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av HyperThreading - det funkade att minska min microstuttering i GTA5.

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiruz:

Du ligger ju och sniffar på gränsen över vad som är tillgängligt.
jag skulle kolla antivirusprogrammet om du har ett sådant. Stäng av ex antivirus och antispyware om du har något sådant och testa

Jo det är på gränsen i know men ska köpa till 8gb ram till så får vi se.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datocc:

Testa att stänga av HyperThreading - det funkade att minska min microstuttering i GTA5.

Hur gör jag det för en ryzen processor? En inställning i bios?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5